Wyostrzona i pewna siebie. Nowe BMW serii 7 po liftingu oficjalnie - GALERIA, WIDEO

2019-01-17 1:07

Tak oficjalnie wygląda nowe BMW serii 7. Niemiecka marka poważnie odświeża swoja gamę modelową i właśnie przyszedł czas na flagowego zawodnika w segmencie samochodów luksusowych. Nowa odsłona BMW serii 7 pomimo wielu negatywnych głosów demonstruje pewność siebie, dopracowaną elegancję i innowacje.

Nowy wygląd nadwozia jeszcze bardziej reprezentuje swoją pozycję, prestiż i luksus. Tapicerka powstała przy użyciu najlepszych jakościowo materiałów. Rozszerzone stebowanie, lepsza akustyka, cyfrowe wskaźniki, monitor pokładowy, system operacyjny BMW 7.0 czy inteligentny asystent osobisty — wszystko to jest nowym standardem w zakresie komfortu i dobrego samopoczucia podróżujących.

Koncern zmodernizował także ofertę silników nowych limuzyn poprzez wprowadzenie m.in. nowej ośmiocylindrowej widlastej jednostki napędowej oraz sześciocylindrowego rzędowego silnika. Inżynierowie postarali się również o zwiększenie zasięgu w trybie elektrycznym dla wersji hybrydowych plug-in nowej "siódemki". Wszystkie nowe warianty modelowe spełniają teraz normy spalin Euro 6d-Temp.

Atrakcyjna prezencja, elegancka precyzja

Nowe BMW serii 7 będzie oferowane w dwóch wariantach karoserii — wersji standardowej oraz przedłużonej o 14 cm wersji "long". Długość samego wnętrza dla obu wersji wynosi 5120 i 5260 mm (Li), czyli o 22 mm więcej, niż poprzednio. Szerokość samochodu wynosi 1902 mm oraz szerokość 1467 mm — wersja "long" będzie o 479 mm szersza. Zdecydowanie mocniejsza prezencja nowej limuzyny wynika z kompleksowego zabiegu przeprojektowania przodu, który jest teraz wyższy o 50 mm. Maska otrzymała nowe kontury i nieco większy emblemat marki. Nie można ukryć, że najciekawszym elementem nowej stylizacji są zwiększone o blisko 40 proc. "nerki" chłodnicy z jednolitym obramowaniem. Połączenie ich z jeszcze bardziej płaskimi reflektorami tworzy się wizualny kontrast, który od tej chwili będzie nowym znakiem rozpoznawczym nowych luksusowych BMW. Poza standardowymi diodowymi reflektorami oferowane są także światła laserowe o zasięgu blisko 560 m.

Zobacz też: To już 40 lat! BMW serii 7 wczoraj i dziś: TEST BMW 750Ld xDrive G12 & BMW 745i E23

Pas tylny jest nawiązaniem do stylistyki przednich "nerek". Teraz zintegrowane końcówki rur wydechowych mają jeszcze szersze chromowane obramowania. Z tyłu samochodu BMW zastosowało trójwymiarowe lampy (niższe o 35 mm). Nowością jest także precyzyjna, sześciomilimetrowa listwa świetlna, umieszczona pod chromowaną wstęgą, która biegnie po całej szerokości bagażnika — od jednej lampy, do drugiej.

Wyższy poziom komfortu to również zasługa poprawionej akustyki dzięki lepszemu wytłumieniu w tylnych nadkolach, słupkach B i w tylnych wylotach pasów bezpieczeństwa. Oprócz tego zastosowano grubsze szkło w szybach bocznych i tylnej. W zależności od wyposażenia będą widniały w wyposażeniu standardowym lub opcjonalnym.

Skórzana kierownica posiada zmodyfikowany układ przycisków wielofunkcyjnych. W ofercie modelu podstawowego znalazła się niecka, służąca do bezprzewodowego ładowania smartfonów. Seria 7 nie obyła by się bez opcjonalnego ambientowego akcentu świetlnego w stylu przydymionego szkła. Nowa odsłona to także nowa wersja tabletu BMW Touch Command ze zmodernizowanym oprogramowaniem BMW 7.0. Teraz opcjonalny system rozrywki obejmuje dwa dotykowe ekrany Full HD o przekątnej 10 cali ze stacją Blue-ray.

Nowe BMW Serii 7 (FL, 2020)

i

Autor: BMW Nowe BMW Serii 7 (FL, 2020)

Zabawa stylistyką zaczyna się dopiero po wejściu w świat sportowego pakietu M lub Pure Excellence. Idąc krok dalej w personalizacji naszej limuzyny, otrzymamy szerszą gamę lakierów i obręczy kół ze stopów lekkich. Wybór pakietu sportowego M wiąże się z rozszerzeniem oferty o błyszczące elementy BMW Individual Shadow Line.
Luksusowe i wyrafinowane — to wnętrze nowej serii 7

W środku nowego BWM serii 7 jest przestronnie i komfortowo, a wykorzystane w środku materiały były staranie wyselekcjonowane, harmonijnie dopasowane, a dzięki ekskluzywnemu wykonaniu tworzą spójną, luksusową atmosferę. Tapicerka została obszyta trójwymiarową strukturą, która nadaje całemu wnętrzu wraz z konsolą środkową wyrazistej, ciepłej atmosfery. Jeśli chodzi o personalizacje wnętrza, BMW wprowadziło do oferty nowe opcjonalne ozdobione listwy ze szlachetnego ciemnego dębu amerykańskiego z metalową intrasją oraz z błyszczącej szaro-metalizowanej topoli słojowanej.

Nowe BMW serii 7

i

Autor: BMW Nowe BMW serii 7

Nowe napędy w serii 7

Wraz pojawieniem się nowej edycji serii 7 BMW poszerzyło gamę o nowy silnik V8 i hybrydę typu plug-in pracującą z rzędowym 6-cylindrowym silnikiem. Topowa jednostka to dalej silnik V12 o pojemności 6.6 litra i mocy 585 KM dostępny wyłącznie w wersji M760Li xDrive. Jak podaje producent, zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi około 12,5 l/100 km. BMW 750Li xDrive jest wyposażone w nowy silnik V8 o pojemności 4.4 l i mocy zwiększonej 80 KM do 530 KM. Podane średnie spalanie w cyklu mieszanym to blisko 9,5 l/100 km.

Modele hybrydowe plug-in mają teraz odpowiednio dopasowany 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy i ulepszony akumulator wysokonapięciowy. Dzięki temu w trybie SPORT kierowca ma do dyspozycji łączną moc 394 KM. W wariantach 745e, 745Lei 745 Le xDrive zdaniem producenta wynosi lekko ponad 2 l/100km, a zużycie energii utrzymuje się w granicach od 15 do 16 kWh na 100 km. Zasięg w trybie elektrycznym wyżej wymienionych modeli to około 54 km.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki