Jakim markom samochodów ufamy? Badanie

2011-06-01 15:39

Badanie European Trusted Brands wyłoniło dwie najbardziej zaufane marki samochodów w Polsce. Złote Godło Marki Godnej Zaufania Polacy przyznali marce Volkswagen, zaś Kryształowe Godło - marce Volvo.

W tym roku marka Volkswagen – zdobywca Złotego Godła zanotowała 14% poparcie, co jest o 4% lepszym wynikiem niż przed rokiem. Markę tę wybierały osoby młode, w wieku 30-39 lat. Zwycięzcą Volkswagen został również w Austrii, Belgii, Niemczech i Szwajcarii.

Przeczytaj koniecznie: VW Polo R WRC - za dwa lata na rajdowych trasach

Kryształowe Godło w kategorii Samochód zdobyła marka Volvo. Jako jedyna marka w całym badaniu zdobyła maksymalną liczbę punktów za ocenę jakości. Została również doceniona przez konsumentów za wizerunek i zrozumienie potrzeb klienta.

Patrz także: Volvo S60 najlepszym sedanem 2011 roku

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Readers Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

>>> VW Golf 2005 r. – cena od 25 tys. zł

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki