Na jakich stacjach benzynowych tankują Polacy - badanie

2011-05-30 16:10

Badanie European Trusted Brands wyłoniło dwie najbardziej zaufane w Polsce stacje benzynowe. Okazuje się, że Polacy najchętniej tankują swoje auta na stacjach Orlen oraz Statoil. W badaniu Polacy najczęściej wskazywali markę Orlen jako najbardziej godną zaufania.

Według wyników badania European Trusted Brands w Polsce najbardziej popularne są stacje benzynowe Orlen oraz Statoil. Marka Orlen była najczęściej wskazywana przez Polaków jako godna zaufania. Dystansując konkurencję, Orlen zdobył Złote Godło z wynikiem 39% wskazań. Konsumenci kojarzą markę Orlen z wysoką klasą, praktycznością i popularnością. Pomimo, iż Orlen jest marką z długimi tradycjami jest ona również postrzegana jako marka nowoczesna. W kategorii Stacja benzynowa marka Orlen została również przez respondentów uznana za markę najbardziej przyjazną środowisku.  

Przeczytaj koniecznie: Kto gorzej znosi korki, kobiety czy mężczyźni - badanie

Zdobywcą Kryształowego Godła w kategorii Stacja benzynowa jest marka Statoil. Markę tę doceniono za jakość i zrozumienie potrzeb klienta. Jest ona postrzegana jako modna, przyjazna, dobrze znana.

Patrz także: Co nas rozprasza podczas jazdy samochodem - BADANIE

Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród - Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.

>>> Łódź. Piotr L. - ZŁODZIEJ paliwa, który przejechał kobietę na stacji, ujęty przez policję

European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Readers Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki