Silnik 1.6 TDI EA 189

i

Autor: Volkswagen

Tak Volkswagen będzie poprawiał silniki EA 189 1.6 TDI i 2.0 TDI podczas akcji przywoławczej - WIDEO

2015-11-26 11:20

Volkswagen jest gotowy do przeprowadzenia akcji przywoławczej, związanej ze zbyt wysokimi zawartościami szkodliwych substancji w spalinach emitowanych przez silniki o kodzie EA 189 EU5. Motoryzacyjny gigant zaprezentował, jak problem będzie likwidowany.

Wybrane roczniki i modele aut Koncernu Volkswagena z silnikami 1.6 TDI CR oraz 2.0 TDI CR emitują więcej tlenków azotu niż powinny. Takie jednostki wyprodukowane w latach 2009-2014 pracują w około 11 mln aut na całym świecie. Naprawa nie ogranicza się jednak tylko do korekt oprogramowania niespełniającego ekologicznych wymagań, ponieważ w przypadku jednostki 1.6 TDI potrzebna jest też ingerencja techniczna.

Kliknij: Tu sprawdzisz czy twój Volkswagen ma wadę programu

.
Naprawa silnika 2.0 TDI CR

W jednostce wysokoprężnej o pojemności 2.0 litra korekty ograniczają się do zmiany oprogramowania. Samochody, które zostaną przyjęte do serwisu w ramach akcji przywoławczej otrzymają nowy soft w komputerze sterującym. Szacowany czas takiej naprawy to około 30 minut.

.
Naprawa silnika 1.6 TDI CR

W przypadku jednostki o pojemności 1.6 litra korekty będą nieco dalej posunięte. Poza potrzebą przeprogramowania komputera, modernizacji będzie podlegać przepływomierz umiejscowiony w kolektorze dolotowym za filtrem powietrza. W przepływomierzu zainstalowana zostanie specjalna plastikowa strumienica, której celem będzie ustabilizowanie przepływu powietrza. To pociągnie za sobą precyzyjniejsze określanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej, co w konsekwencji przełoży się na właściwy proces spalania w cylindrach i obniżenie emisji spalin. W serwisie czas takiej naprawy zajmie mechanikom około jednej godziny.
.

Naprawa silnika 1.2 TDI CR

Odpowiednie środki techniczne dla 3-cylindrowego silnika o pojemności 1.2 litra, mają zostać przedstawione Federalnemu Urzędowi Transportu Samochodowego (KBA) w najbliższych dniach.

Opisane zmiany zatwierdził Federalny Urząd Transportu Samochodowego w Niemczech. Modyfikacje te dotyczą samochodów przeznaczonych na rynek Unii Europejskiej.
.

WIDEO - tak Volkswagen będzie poprawiał silniki diesla EA 189

Polub SuperAuto24.pl na Facebooku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki