Używana Dacia Logan II - który silnik wybrać?

2021-08-15 12:41

Przez 8 lat Dacia Logan drugiej generacji była najtańszym sedanem na rynku, a dziś możemy przebierać w ofertach sprzedaży na rynku wtórnym. Sprawdzony i niedrogi model nie zachwyca może designem, komfortem czy wyposażeniem, ale do jazdy za grosze nadaje się doskonale. Który silnik warto wybrać? Jaka jednostka sprawdzi się najlepiej?

Dacia Logan drugiej generacji wyraźnie różni się od swojej poprzedniczki, choć charakter auta pozostał taki sam. Jest to możliwie tani sedan, oparty o sprawdzone rozwiązania, pozbawiony większych wygód, ale za to oszczędny i niedrogi w zakupie. Auto występuje również w wersji kombi - MCV. Ten pomysł na samochód znakomicie sprzedał się również w Polsce, a produkowana od 2012 do 2020 roku, druga generacja modelu to wciąż dobry pomysł na używane auto, które posłuży nam w celach firmowych czy po prostu do dojazdów do pracy czy na działkę.

Pod maskę Logana trafiały silniki benzynowe

  • 1.2 16V 75 KM (również z LPG)
  • 0.9 TCe 90 KM (również z LPG)
  • 1.0 TCe 100 KM - wyłącznie z LPG

i jednostki wysokoprężne

  • 1.5 Blue dCi 95 KM (w 2018 roku)
  • 1.5 dCi 75 KM
  • 1.5 dCi 90 KM
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM

i

Autor: Łukasz Kuźmiuk Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM

Gama jednostek napędowych nie jest więc szczególnie rozbudowana - w Dacii nie chodzi o osiągi czy wrażenia z jazdy. Tu priorytetem jest oszczędność i faktycznie, wszystkie silniki są dość ekonomiczne, a diesel 1.5 dCi charakteryzuje się wyjątkowo niewielkim apetytem na paliwo. 

Silniki, które trafiały pod maskę Dacii Logan drugiej generacji to sprawdzone konstrukcje koncernu Renault, co należy uznać za zaletę. Diesel 1.5 dCi, choć nie ma najlepszej opinii, w Dacii jest już pozbawiony trapiących go problemów, a dzięki temu niezbyt awaryjny. Warto wybrać odmianę 1.5 dCi o mocy 90 KM - w praktyce będzie ona bardziej oszczędna od słabszego wariantu.

Dacia Logan

i

Autor: Dacia Dacia Logan

Wśród benzynowych silników, lepszym wyborem będzie motor 0.9 TCe, który występował również z fabryczną instalacją LPG. To 3-cylindrowa, turbodoładowana jednostka, co nie brzmi jak przepis na niezawodność, ale motor okazuje się być trwały i nie generuje problemów. Słabsze 1.2 o mocy 75 KM może być niewystarczające do jazdy po autostradzie, czy z kompletem pasażerów. Francuski, wolnossący silnik o wiekowej konstrukcji również jest jednak odporny na ciężkie warunki eksploatacji i nie powinen zaskoczyć nas kosztowną awarią. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki