Kia Rio III (2011) – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-11-22 11:59

Kia Rio III (2011) - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Kia Rio za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA KIA RIO 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Kia Rio III, ranking niezawodności, ZDJĘCIA KIA RIO 3 - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie KIA RIO III (2011) tylko na Superauto24.pl.

Kia Rio III (2011) – WSTĘP

Kia Rio III generacji zadebiutowała w marcu 2011 roku podczas salonu w Genewie. Nowa Kia Rio, która jesienią 2011 r. pojawiła się w sprzedaży, zaliczana jest do segmentu B, czyli klasy aut małych. Występuje jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback.

>>> Kia Rio 2011 – CENA od 37,9 tys. zł

Starsze modele:

>>> Kia Rio 2009 – CENA od 20 tys. zł

>>> Kia Rio 2007 – CENA od 18 tys. zł

W Polsce nowa Kia Rio w podstawowej wersji wyposażenia M, z silnikiem benzynowym 1.2 85 KM i nadwoziem hatchback 5d, kosztuje 39 490 zł.

Kia Rio III – OPINIE UŻYTKOWNIKÓW

Samochód jest na rynku dopiero od kilu miesięcy i brakuje jeszcze niestety opinii użytkowników. Przyjrzymy się zatem, co o nowym wcieleniu Kii Rio piszą dziennikarze.

Kia Rio II 2008 - film z CRASH TESTu Euro NCAP

Kia Rio III – OPINIE DZIENNIKARZY

Tomasz Korniejew / Moto.wieszjak.pl: Auto prezentuje się atrakcyjnie. Sylwetka emanuje dynamizmem. W przedniej części królują duże wloty powietrza w zderzaku oraz sporej wielkości reflektory (w najbogatszej odmianie ze światłami LED). Z tyłu uwagę przykuwają ciekawie zaprojektowane lampy. W ofercie znajdują się także atrakcyjne wzory felg ze stopów lekkich.

Przedział pasażerski nowej Kii spodoba się większości wymagających europejskich kierowców. Materiały wykończeniowe są dobrej jakości, a całość spasowano z dokładnością. Na dole konsoli centralnej umieszczono ciekawie wyglądające i dodające wnętrzu sportowego charakteru przełączniki. Zestaw „zegarów” przypomina ten z większego Sportage (w centralnej części prędkościomierza zainstalowano wyświetlacz komputera pokładowego). W zależności od wersji wyposażeniowej wnętrze (z tablicą przyrządów) mogą być wykończone w trzech kolorach – czarnym, beżowym oraz brązowym. Na konsoli centralnej wygospodarowano również miejsce dla dostępnego w opcji dużego wyświetlacza systemu nawigacji.

Podczas prezentacji prasowej mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ Rio z podstawowym silnikiem benzynowym o mocy 85 KM. Według danych producenta Rio przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,1 s i zużywa średnio 5 l benzyny na 100 km. W praktyce już podstawową benzynową odmianą Rio jeździ się przyjemnie. Dynamika i elastyczność jednostki napędowej wystarczą do sprawnego poruszania się w ruchu miejskim. Nieco gorzej mały silnik radzi sobie podczas przyśpieszania z wyższych prędkości. Wtedy czuć niedostatki mocy i momentu obrotowego. Za to zaskakująco dobrze mała Kia radzi sobie podczas jazdy po łukach. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny, a autko nie ma przesadnej tendencji do podsterowności. Pozytywnie zaskakuje także działanie dźwigni manualnej przekładni. Jeszcze kilka lat temu standardem w autach koreańskich było mało precyzyjne działanie przekładni. W nowym Rio dźwignia przesuwa się precyzyjnie trafiając w poszczególne przełożenia. Dzięki dość sporemu jak na klasę pojazdu rozstawowi osi, Rio całkiem komfortowo pokonuje nierówności, a dobre właściwości trakcyjne to zasługa m.in. sprawdzonej konstrukcji zawieszenia (z przodu zastosowano kolumny McPherson z tyłu belkę skrętną).

Kia Rio III – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 46, 8 listopada 2011 r.) porównywał nową Kię Rio z  Renault Clio, Skodą Fabią, Hondą Jazzem i Mazdą 2. Według AŚ w klasie małych samochodów konkurencja robi się coraz większa. Nowe Rio z siedmioletnią gwarancją i atrakcyjnymi cenami może mocno zamieszać w segmencie B.

Gdzie tak naprawdę przynależy Rio? – pytają redaktorzy Tomasz Kamiński i Janusz Borkowski. I odpowiadają: w ich opinii Rio jedną nogą stoi już w klasie kompaktowej! Jego nadwozie o długości 4,05 m wykracza poza segment małych samochodów. Zewnętrzne rozmiary wykorzystano z wielką pieczołowitością. To zaowocowało przede wszystkim bardzo dobrą przestronnością z przodu. I ten styl! - Solidne wykonanie wyklucza trzeszczenie jakichkolwiek elementów kabiny. Małe okna tylne ograniczają jednak dobre samopoczucie pasażerów siedzących na kanapie, a bagażnik ma przeciętną pojemność (288-923 l). Silnik o pojemności 1,4 litra w zakresie niskich obrotów pracuje z cudownie wysoką kulturą, ale okazuje się jednocześnie mało elastyczny. Przy wyższych prędkościach obrotowych (z jedyną sześciobiegową skrzynią w tym porównaniu) budzi się do życia stadko 109 koni mechanicznych – czytamy w AŚ.

Sześć przełożeń nie pomaga niestety w oszczędzaniu paliwa (spalanie w teście 6,1 l/100 km). Więcej benzyny zużywa tylko Mazda, a pozostali konkurenci wykazują porównywalne zapotrzebowanie jak Kia, ale przecież pracują w nich 5-biegowe przekładnie. Nie ulega wątpliwości, że Kia chce być wielka, i to się jej udaje. Szerokie, solidnie tapicerowane siedzenia wyglądają tak, jakby miały być wieczne. Zawieszenie traci swoją dobrą charakterystykę dopiero po pełnym obciążeniu samochodu. Rio należy raczej do aut, które mogą zapewnić komfort, niż do sportowców. Układ ESP powinien wcześniej interweniować, jeśli pojawia się ryzyko, że tył wypadnie z toru jazdy. Jednak w codziennym użytkowaniu częściej przeszkadza średnica zawracania, która wynosi 11,2 m, gdyż utrudnia manewrowanie. W sumie nie widzimy wielu powodów do narzekań, za to często można poczuć radość, którą potęgują dodatkowo siedem lat gwarancji i jedna z niższych cen.

Kia Rio III 1.2 85 KM – DANE TECHNICZNE

 Kia Rio III   DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                    4,045/1,720/1,445
 Rozstaw osi (metry)  2,570
 Masa własna (tony)  1,029
 Pojemność bagażnika (litry)  288
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  43
 SILNIK  
 Paliwo  benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  4 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  63 / 85 (6000 obr./min)                                          
 Moment obrotowy (Nm)  121 (4000 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  172
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,1
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,0
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,3
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,0
 CENA  
 listopad 2011  39 490 zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Kia Rio III 1.2 85 KM (2011) - SPALANIE

Według danych producenta, Kia Rio z silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 85 KM spala: 6,0 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,3 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,0 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Kia Rio i konkurencja rynkowa

Kia Rio III to nowy gracz klasy aut małych, czyli segmentu B. Jego bezpośrednimi rynkowymi konkurentami są m.in: Toyota Yaris, Fiat Punto Evo, Renault Clio, Peugeot 207, Citroen C3 oraz Ford Fiesta, VW Polo, Skoda Fabia i Seat Ibiza.

Kia Rio III (2011) – CENA

W Polsce nowa Kia Rio w podstawowej wersji wyposażenia M, z silnikiem benzynowym 1.2 85 KM i nadwoziem hatchback 5d, kosztuje 39 490 zł. Najbogatsza odmiana XL z silnikiem wysokoprężnym 1.1 CRDi VGT 75 KM, to wydatek rzędu 56 490 zł.

Kia Rio - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Kia Rio 2011 r. – cena od 37,9 tys. zł

>>> Kia Rio 2006 r. – cena 21,5 tys. zł

>>> Kia Rio 2004 r. – cena od 7,9 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki