Subaru Justy – OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA

2011-12-15 11:20

Subaru Justy - OPINIE, test, dane techniczne, spalanie, CENA. OPINIE o Subaru Justy za portalami Autocentrum, pismem Auto Świat, Motor. CENA SUBARU JUSTY 2011 za Otomoto, Samar, Autosalon24, Gratka oraz moto.se.pl. Spalanie Subaru Justy, ranking niezawodności, ZDJĘCIA SUBARU JUSTY - wszystkie informacje, jakich szukasz. Wszystko o samochodzie SUBARU JUSTY tylko na Superauto24.pl.

Subaru Justy – WSTĘP

Subaru Justy to małe auto zaliczane z uwagi na wymiary do segmentu b. Pierwsze Subaru Justy pojawiło się w 1984 roku, jednak ta wersja nie była zbyt popularna. Kolejna generacja Justy z 1994 roku, to był właściwie Suzuki Swift ze zmienionym logo producenta. W 2004 roku zaprezentowano Justy G3X, który także był Suzuki, tym razem modelem Ignis. W 2007 roku zadebiutowała aktualnie oferowana wersja Subaru Justy, które opracowane zostało wspólnie z Toyotą i powstało na bazie Daihatsu Sirion (marka Daihatsu kontrolowana jest przez Toyotę).

>>> Subaru Justy 2011 – CENA od 54,2 tys. zł

Starsze modele:

>>> Subaru Justy 2008 – CENA od 28 tys. zł

W Polsce Subaru Justy to pojazd dość egzotyczny, jednak w ofercie japońskiego producenta dostępny. Justy oferowany jest wyłącznie z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.0 70 KM, którego cena wynosi ok. 54 tys. zł. Subaru Justy to konkurent m.in. Forda Fiesty, Toyoty Yaris oraz Renault Clio.

Subaru Justy - OPINIE DZIENNIKARZY

Bartosz Gubernat / Regiomoto.pl: Jeżeli szukasz małego, miejskiego samochodu, ale chcesz wyróżnić się z tłumu, to auto będzie dla ciebie idealne. Subaru Justy w niczym nie przypomina tysięcy opatrzonych polówek, Fabii czy Opli Corsa a na drodze radzi sobie nie gorzej niż zacni konkurenci. Justy to najmniejszy pojazd w gamie Subaru. Japończycy produkują go od 1984 roku. Ostatnia wersja - auto bliźniacze dla Daihatsu Sirion - zadebiutowała w 2007 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie.

Subaru Justy dostępne jest tylko w jednej wersji silnikowej. Pod jego maską pracuje litrowy, trzycylindrowy silnik wykonany z aluminium. Jednostka rozwija moc 70 KM. Do setki potrafi przyspieszyć w 13,9 sek., a maksymalna prędkość auta to 160 km/h. Jakich wrażeń dostarcza jazda małym Justy? W cyklu miejskim samochód spisuje się bardzo dobrze. Jest zwinny, chętnie przyspiesza i pali niewiele ponad 6 litrów benzyny. Skrzynia biegów pracuje nieźle, chociaż mogłaby być bardziej precyzyjna. Zaskakująco dobrze Justy połyka kilometry także poza miastem. Małe autko ładnie rozpędza się do 120 km/h, pewnie trzymając się drogi. Przy dużych prędkościach silnik pracuje jednak zbyt głośno. Co prawda dla miłośnika motoryzacji jego dźwięk może być całkiem przyjemny, ale w dłuższej podróży ta przyjemność szybko okaże się męcząca. Wnętrze Justy jest bardzo praktyczne. Jak przystało na auto miejskie Japończycy zaplanowali tu sporo schowków i półek. Telefon komórkowy, dokumenty czy klucze od mieszkania można położyć praktycznie na całej szerokości kokpitu. Zamykane schowki znajdziemy w standardowym miejscu, przed pasażerem jadącym z przodu, oraz poniżej panelu sterowania klimatyzacją. W przednich drzwiach mamy otwory na kubki z napojami, a na plecach foteli kieszenie na płaskie przedmioty.

Materiały, z których zbudowano wnętrze nie budzą większych zastrzeżeń. Owszem, plastiki są stosunkowo twarde, ale pamiętajmy, że mamy do czynienia z miejskim samochodem, który ma być przede wszystkim praktyczny i stosunkowo tani. Ciekawym rozwiązaniem jest zestaw wskaźników i prędkościomierz zamontowane w budce, która przy regulacji kierownicy także porusza się w górę i w dół. Miejsca dla pasażerów jest sporo, zarówno z przodu jak i z tyłu. Dodając do tego szeroko otwierane tylne drzwi można powiedzieć, że tylną kanapę zamontowano tu z myślą o korzystaniu, a nie jak u niektórych konkurentów dla parady. Bagażnik Subaru mieści 225 l ładunku, a po złożeniu tylnych foteli przestrzeń rośnie do 630 l.

Justy dostępne jest tylko w dwóch wersjach wyposażeniowych. W obu standardem jest manualna klimatyzacja, wspomaganie kierownicy, radioodtwarzacz, a także cztery elektrycznie sterowane szyby i gniazdko 12 V. Dopłaty nie wymagają też system ABS, boczne i przednie poduszki powietrzne, oraz system montażu fotelików dziecięcych ISOFIX. Bogatsza wersja to dodatkowo aluminiowe felgi, kurtyny powietrzne, klamki w kolorze nadwozia, a także cztery głośniki. Subaru Justy nie jest zatem najtańsze, ale ma najmocniejszy silnik i naszym zdaniem najbardziej oryginalną stylistykę.

Subaru Justy – TEST Auto Świat

Tygodnik Auto Świat (Auto Świat, nr 10, 3 marca 2008 r.) opisał Subaru Justy, jako malucha innego niż wszystkie:

W opinii testujących Subaru kojarzy się ze sportowymi sukcesami Imprezy, napędem na cztery koła czy silnikiem typu bokser. - Ale oto pojawił się model, który pod żadnym względem nie pasuje do tych stereotypów. Subaru Justy pozbawiono napędu na wszystkie koła (dotychczasowe modele o tej nazwie mogły mieć napęd 4x4), a pod maską pracuje 3-cylindrowy, rzędowy silnik o przeciętnej dynamice. Czy to na pewno jest Subaru? Znaczek na atrapie chłodnicy przekonuje, że tak. Trzeba jednak pamiętać, że debiutujące właśnie Justy to bliski "krewniak" Daihatsu Siriona. Oba auta różnią z zewnątrz tylko szczegóły. Mało miejsca dla pasażerów oraz na bagaż Justy kształtem karoserii przypomina nieco mikrovana. Subaru kojarzy się ze sportowymi sukcesami Imprezy, napędem na cztery koła czy silnikiem typu bokser. Ale oto pojawił się model, który pod żadnym względem nie pasuje do tych stereotypów. Subaru Justy pozbawiono napędu na wszystkie koła (dotychczasowe modele o tej nazwie mogły mieć napęd 4x4), a pod maską pracuje 3-cylindrowy, rzędowy silnik o przeciętnej dynamice. Czy to na pewno jest Subaru? Znaczek na atrapie chłodnicy przekonuje, że tak. Trzeba jednak pamiętać, że debiutujące właśnie Justy to bliski "krewniak" Daihatsu Siriona. Oba auta różnią z zewnątrz tylko szczegóły. Mało miejsca dla pasażerów oraz na bagaż Justy kształtem karoserii przypomina nieco mikrovana. Czy to oznacza, że jest przestronny? Nie do końca – pisze red. Tomasz Kamiński.

W opinii red. Kamińskiego z przodu nawet wysokim osobom wystarczy miejsca. Z tyłu na nogi też jest go sporo, ale już nad głowami może zabraknąć swobody. Nie dajmy się także zwieść trzem zagłówkom z tyłu. Justy jako 5-osobowy pojazd może służyć tylko na krótkich dystansach. Wnętrze okazuje się po prostu za wąskie, by z tyłu długo siedziały trzy osoby. Przeszkadza też za krótkie siedzisko kanapy. Z przodu wygląda to znacznie lepiej. Wyprofilowanie foteli pozwala czuć się wygodnie nawet po kilkugodzinnej jeździe, a podparcie pod udami jest wystarczające. Także trzymanie boczne okazuje się dobre. Ciekawie wygląda kokpit. Przed kierowcą umieszczono owalną budkę skrywającą szybkościomierz i obrotomierz. Ich wzornictwo jest interesujące, ale niezbyt czytelne. Na konsoli środkowej znajdziemy tylko najbardziej potrzebne przełączniki, a wszystko w zasięgu rąk prowadzącego. Możliwości transportowe pojazdu nie są wielkie. Do bagażnika mieści się zaledwie 225 l. Złożenie asymetrycznie dzielonych siedzeń niewiele pomoże, bo wówczas przestrzeń na walizki zwiększa się do zaledwie 630 l. Trzeba za to pochwalić łatwość składania kanapy oraz równą podłogę. Dawkę ciekawych wrażeń dostarcza silnik z gamy Toyoty. - Po uruchomieniu dociera do uszu kierowcy charakterystyczny gang. Czyżby jednak pracował tu bokser? Nic z tych rzeczy - dodanie gazu od razu wyjaśnia wszystko. To odgłos typowy dla 3-cylindrowych jednostek. Niska kultura pracy i duży hałas sprawiają, że podróż z wysokimi prędkościami jest męcząca. Sposób pracy silnika sprzyja jeździe miejskiej. Auto żwawo rozpędza się po ruszeniu , ale szybko traci na dynamice i "setkę" uzyskuje po 13,7 s. Poza miastem dyskomfort odczuwa się przy wyprzedzaniu. Długie czasy rozpędzania powodują, że przed wykonaniem tego manewru konieczna będzie redukcja biegu.

Skrzynia to kolejny niezbyt chwalebny element. Drogi prowadzenia dźwigni są długie, a przełożenia włącza się nieprecyzyjnie. Justy może być za to ekonomiczne. Średnie spalanie 6 l/100 km to dobry wynik. Jednak dynamiczna jazda powoduje znaczny wzrost zużycia paliwa. Układ jezdny nie sprawdza się na polskich drogach Twarda charakterystyka zawieszenia nie sprzyja komfortowi, a nadwozie przechyla się na zakrętach. W opanowaniu pojazdu przeszkadza mało precyzyjny układ kierowniczy. Słabością Justy są hamulce. Do zatrzymania potrzeba prawie 39 m przy zimnych hamulcach, a po rozgrzaniu ich efektywność jeszcze się obniża – czytamy w AŚ.

- Znaczek na masce to zdecydowanie za mało, by poczuć, co wywołuje jazda Subaru. Justy przekona do siebie tylko kierowców, którym wystarczy przeciętna dynamika. Cena samochodu nie jest niska, jednak trzeba docenić dobre wyposażenie standardowe – podsumowuje red. Kamiński.

Subaru Justy 1.0 70 KM – DANE TECHNICZNE

 Subaru Justy  (2011)                                                      DANE TECHNICZNE
 NADWOZIE  
 Rodzaj  hatchback
 Długość / szerokość / wysokość (metry)                                           3,610/1,665/1,540                                                                                 
 Rozstaw osi (metry)  2,430
 Masa własna (tony)  0,890
 Pojemność bagażnika (litry)  225
 Pojemność zbiornika paliwa (litry)  40
 SILNIK  
 Paliwo  Benzyna bezołowiowa 95
 Liczba cylindrów  3 (rzędowo)
 Moc (kW / KM)  51 / 70 (6000 obr./min)
 Moment obrotowy (Nm)  94 (3600 obr./min)
 OSIĄGI  
 Szybkość maksymalna (km/h)  160
 Przyspieszenie 0-100 km/h (s)  13,9
 ZUŻYCIE PALIWA (dane producenta)  
 Cykl miejski (litry/100 km)  6,1
 Cykl pozamiejski (litry/100 km)  4,4
 Cykl mieszany (litry/100 km)  5,0
 CENA  
 grudzień 2011  54,2 tys. zł
 DODATKI  
 Ksenony (zł)  niedostępne
 Nawigacja (zł)  niedostępna
 Skórzana tapicerka  niedostępna

Subaru Justy 1.0 70 KM (2011) - SPALANIE

Według danych producenta, Subaru Justy z silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 70 KM spala: 6,1 litra/100 km w cyklu miejskim, 4,4 litra/100 km w cyklu pozamiejskim i 5,0 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Subaru Justy (2011) – CENA

W Polsce Subaru Justy to pojazd dość egzotyczny, jednak w ofercie japońskiego producenta dostępny. Justy oferowany jest wyłącznie z trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.0 70 KM, którego cena wynosi ok. 54 tys. zł. Subaru Justy to konkurent m.in. Forda Fiesty, Toyoty Yaris oraz Renault Clio.

Subaru Justy - CENA za Otomoto.pl i moto.gratka.pl:

>>> Subaru Justy 2011 – CENA od 54,2 tys. zł

>>> Subaru Justy 2008 – CENA od 28 tys. zł

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki