Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD - TEST, opinie, zdjęcia - DZIENNIK DZIEŃ 5: Bezpieczeństwo, cena i gwarancja

2013-12-06 2:30

Zmiana charakteru SX4 powinna wyjść temu modelowi na dobre, bo teraz jego oferta zahacza o szerszą grupę odbiorców. Cena ustalona przez Suzuki Motor Poland na kwotę od 69 900 zł nie jest może wyjątkowo okazyjna, ale S-Cross broni się naprawdę bogatym wyposażeniem już w bazowej wersji. Zachowano przy tym wysoki 5-gwiazdkowy standard bezpieczeństwa i przyzwoitą jakość wykonania. Konkurencyjne crossovery nie powinny więc lekceważyć znanego z solidności Suzuki. PIĄTY ODCINEK dziennika SuperAuto24.pl to zestawienie cen oferowanego w salonach kombi oraz opis elementów wpływających na bezpieczeństwo. W OSTATNIEJ SZÓSTEJ CZĘŚCI dziennika zaprezentujemy podsumowanie testu.

Suzuki SX4 S-Cross - BEZPIECZEŃSTWO

Konstrukcję nadwozia zaprojektowano zgodnie z kontrolowanymi strefami zgniotu, progresywnie pochłaniającymi energię uderzenia. Wzmocnienia wykonano ze stali o podwyższonej wytrzymałości. Pedały przy kolizji składają się po to, by zredukować obrażenia stóp i nóg. Te rozwiązania w połączeniu z bogatym systemem poduszek powietrznych zapewniają wysoki poziomu bezpieczeństwa. Podstawowo na pokładzie znajduje się aż 7 airbagów: dwie przednie, kurtynowe chroniące głowy dla przedziału przedniego i tylnego, dwie bocznych siedzeń oraz jedna osłaniająca kolana kierowcy. Zagłówki wszystkich foteli mają manualną regulację wysokości.

W aucie wszystkie pasy bezpieczeństwa mają trzypunktowe mocowane, a te z przodu mają jeszcze dodatkowe napinacze pirotechniczne z ogranicznikiem siły napinającej i wygodną regulacją wysokości. W dbałości o najmłodszych, tylną kanapę wyposażono w zapięcia typu ISOFIX do mocowania fotelików dziecięcych. Dla ochrony niesfornych maluchów, rodzic ma dyspozycji guzik blokady zamków drzwi tylnych. Siedziska przednie wyposażono w czujniki obecności podróżujących - zapinanie pasów jest wymuszane doprowadzającym do szału dźwiękiem dzwonka.

>>> Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 1: Stylistyka i wymiary <<<

Kierowca w trakcie jazdy może też liczyć na wsparcie bogatego pakietu zaawansowanych elektronicznych systemów. Do wyposażenia podstawowego włączono: ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) wraz z EBD (system rozdziału siły hamowania kół skracający drogę hamowani) oraz BAS (system wspomagania nagłego hamowania). Jest też ESP (elektroniczna stabilizacja toru jazdy aktywująca się z warunkach krytycznych) i TCS (układ zapobiegający poślizgowi kół napędzanych). O właściwym ciśnieniu w oponach poinformuje na komputerze pokładowym system TPMS. Dodatkowo w wersjach PREMIUM i ELEGANCE jest jeszcze montowany Hill Hold Control (wspomaganie ruszania na wzniesieniu, eliminujące ryzyko stoczenia się).

ZABEZPIECZENIA i CZUJNIKI

Przed złodziejami ma strzec właściciela seryjnie montowany immobilizer - czyli kodowany system blokady zapłonu. Tak samo zdalnie sterowany centralny zamek obsługiwany z pilota to podstawa. Alarm przeciwkradzieżowy jest opcją z katalogu akcesoryjnego. W kabinie znajdziemy jeszcze przycisk odpowiedzialny za ryglowanie zamków drzwiowych, wykluczający niekontrolowane otwarcie drzwi.

>>> Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 2: Układ napędowy i spalanie <<<

W razie obawy zarysowania wozu z pomocą mogą przyjść zbliżeniowe radary w obydwu zderzakach, ale tylko w topowym ELEGANCE. Tak samo jedynie ta odmiana ma wbudowane czujniki zmierzchu aktywujące światła ksenonowe, czy czyjniki desztu aktywujące samoczynnie wycieraczki podczas opadów.

Suzuki SX4 S-Cross - OŚWIETLENIE

Przednie reflektory podstawowo są halogenowe, a najwyższej wersji ELEGANCE ksenonowe z diodowymi listwami świateł do jazdy dziennej. Takie lampy designem przypominają bardzo światła Lancii Delty. Okrągłych lampek przeciwmgłowych, wbudowanych po bokach zderzaka z chromowaną otoczką, nie ma tylko w bazowej wersji COMFORT.

>>> Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 3: Układ jezdny i hamulce <<<

W tylnej części w ciekawie wymodelowany zderzak wstawiono płytki odblaskowe po bokach i światło przeciwmgłowe na środku. Patrząc na czerwono-białe klosze lamp wcinające się mocno w błotniki, ma się wrażenie, że skopiowano je trochę z Nissana Qashqaia. Trzecie światło STOP w deszu to seria, a kierunkowskazów w lusterkach nie ma jedynie podstawowy COMFORT.

Suzuki SX4 S-Cross - GWARANCJA

Japońska marka obejmuje swoje auta 3-letnią umową gwarancyjną, lub limitem 100 000 kilometrów na mechanikę pojazdu. Gwarancja na odporność nadwozia i perforację blach objęta jest okresem 12 lat, od daty zakupu auta przez pierwszego właściciela.

>>> Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT 4WD - TEST - DZIENNIK DZIEŃ 4: Wnętrze, bagażnik, wyposażenie <<<

Za kwotę 1 550 zł przygotowany jest dodatkowo gwarancyjny program Service Care 3+2. Obejmuje on kompleksową ochronę serwisową samochodu po 3-letnim okresie gwarancji producenta (na dodatkowe 24 miesiące, lub na limit przebiegu 150 000 km), w formie ubezpieczenia kosztów napraw. Program ten oferowany jest nabywcom nowych samochodów marki Suzuki, zakupionych w Sieci Autoryzowanych Dealerów Suzuki Motor Poland Sp. z o.o.

film z CRASH TESTu Euro NCAP

Poprawa jakości i dojrzałość konstrukcji przełożyły się na lepsze wyniki w testach zderzeniowych. W porównaniu z 4 przyznanymi gwiazdkami poprzednikowi, SX4 S-Cross otrzymał 5 gwiazdek od niezależnej organizacji badawczej Euro NCAP, a to najwyższa nota do zdobycia. W zakresie ochrony dorosłych pasażerów w trakcie wypadku ocena wyniosła 33 punkty (92%), zaś za ochronę dzieci w trakcie podobnego zdarzenia japoński model zgarnął 40 punktów (80%). Bezpieczeństwo pieszych oceniono na 26 punktów (72%), a systemy wspomagające bezpieczeństwo w trakcie jazdy otrzymały 7 punktów (81%).

Suzuki SX4 S-Cross - CENA w POLSCE

Suzuki Motor Poland oferuje crossovera w trzech wersjach wyposażenia: COMFORT, PREMIUM i ELEGANCE. Najtańszy Suzuki SX4 S-Cross w wydaniu benzynowym kosztuje 69 900 zł. Za auto w najtańszej odmianie z motorem wysokoprężnym trzeba zapłacić w salonie 87 900 zł.

Opisywany i testowany przez redakcję SuperAuto24.pl model SX4 S-Cross, z silnikiem 1.6 VVT, skrzynią manualną i napędem 4WD, był najbogatszą wersją z poziomu ELEGANCE. Na taki model idąc do autoryzowanego dilera trzeba przygotować 94 900 zł.

.

CO W ODCINKU DZIENNIKA NUMER 6

W szóstym odcinku dziennika testu na SuperAuto24.pl zaprezentujemy podsumowanie Suzuki SX4 S-Cross.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki