Nad Brdą w Bydgoszczy będą nowe mosty. Sprawdź, jak będą wyglądać! [ZDJĘCIA]

2020-09-22 6:35

Bydgoscy urzędnicy pokazują wizualizacje nowej trasy tramwajowej łączącej ulicę Fordońską z Toruńską. Trwa przetarg, w którym wybrany zostanie wykonawca prac budowlanych.

Najważniejszym elementem nowej inwestycji mają być dwa obiekty mostowe. Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami. Most tramwajowy o długości 255 metrów, będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodów (253 metry). Obiekt będzie miał charakter konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej liczącej 5 przęseł. Na moście tramwajowym wykonane zostaną niewielkie kapy chodnikowe, na których instalowane będą bariery.

Zobacz także: Remont na ul. Stawowej. Droga będzie wyłączona z ruchu. Wyznaczono objazdy

Podobną konstrukcję będzie miała przeprawa dla samochodów jadących z Kapuścisk w stronę Bartodziejów (też 5 przęseł i konstrukcja zespolona). Na jezdni wytyczone zostaną dwa pasy ruchu (każdy o szerokości 3,5m). Po stronie wschodniej zarezerwowano miejsce pod szeroki ciąg pieszo-rowerowy (5,5 m). Most będzie wyposażony w oświetlenie na słupach. Jezdnie od ciągu pieszo-rowerowego oddzieli bariera sprężysta.

Jezdnia na istniejącym moście Kazimierza Wielkiego po zakończeniu inwestycji będzie prowadzić ruch wyłącznie w kierunku Kapuścisk.

Deszczówka nie trafi bezpośrednio do rzeki. Wody opadowe i roztopowe spływające po jezdni zostaną przechwycone przez żeliwne wpusty mostowe. Następnie woda będzie odprowadzana do dwóch kolektorów zbiorczych zlokalizowanych pod płytą pomostu przechodzących przez przyczółki. Kolektory zostaną przyłączone do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej.

Skarpy wokół nowych mostów zostaną umocnione trylinką wklęsłą. Pod mostami od strony Bartodziejów powstanie też droga wewnętrzna i fragment ciągu pieszo-rowerowego prowadzące do planowanych bulwarów  na lewym brzegu Brdy.  

Przeczytaj: Europejski Dzień bez Samochodu [22.09.2020]

Burmistrz przekazał skarb policji

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki