Ratusz w Elblągu

i

Autor: Google Street View Ratusz w Elblągu

Tylko te trzy sprawy załatwisz w Urzędzie Miejskim w Elblągu! [AKTUALIZACJA]

2020-03-25 10:15

Wprowadzone przez Urząd Miejski w Elblągu ograniczenia, które mają zapobiegać rozprzestrzenianiu się epidemii koronawirusa będą jeszcze bardziej restrykcyjne. Większość spraw załatwimy już tylko przez Internet i telefon. Są jednak trzy wyjątki.

AKTUALIZACJA, ŚRODA (01.03), GODZ. 12:15, Z DNIEM 1 KWIETNIA URZĄD MIEJSKI W ELBLĄGU POINFORMOWAŁ, ŻE Z LISTY TRZECH SPRAW, KTÓRE MOŻNA ZAŁATWIĆ W LOKALU URZĘDU USUNIĘTA ZOSTAJE REJESTRACJA NARODZIN!

17 marca, mając na uwadze bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników, Urząd Miejski w Elblągu zawiesił bezpośrednia obsługa interesantów. Nie oznacza to jednak, że urzędnicy przerwali pracę.

Pracownicy urzędu nadal sprawują swoje obowiązki, choć do budynków Urzędu Miejskiego wpuszczani są tylko po okazaniu identyfikatorów.

Urząd Miejski w Elblągu poinformował, że niemożliwe będzie osobiste załatwienie większości spraw. Dopuszcza jednak trzy wyjątki. 

Sprawy, które wciąż można załatwić osobiście:

1. Rejestracja zgonów, która odbywa się na bieżąco.
Telefon: (55) 239-30-83, e-mail: [email protected]

2. Rejestracja narodzin, która odbywa się po telefonicznym umówieniu na wizytę.
Zgłoszenia noworodków można dokonywać także za pośrednictwem platformy ePUAP.
Telefon: (55) 239-30-80, e-mail: [email protected]

3. Sprawy dotyczące dowodów osobistych, które odbywają się po telefonicznym umówieniu na wizytę
Telefon: (55) 239-30-93 lub (55) 239-30-94.

Osoba chcąca załatwić sprawę w Urzędzie Miejskim w pierwszej kolejności proszona jest o kontakt telefoniczny lub mailowy. W ten sposób składać można pisma, skargi i wnioski. Wszystkie kontakty do poszczególnych departamentów urzędu dostępne są na stronie internetowej urzędu.

Wnioski składać można także przez ePUAP pod TYM ADRESEM. Do ich złożenia potrzebny będzie jedynie profil zaufany lub autoryzacja online za pomocą banku. Nie jest konieczna osobista wizyta w urzędzie.

Posłuchaj, jak chronić seniorów przed koronawirusem. To materiał z cyklu DOBRZE POSŁUCHAĆ. Podcasty z poradami.

Wszystkie pozostałe czynności załatwiane są na podstawie wniosku wysłanego pocztą tradycyjną. Możliwe jest także umieszczenie dokumentów w skrzynce podawczej znajdującej się w holu budynku głównego Urzędu Miejskiego przy ul. Łączności 1.

Ponadto Urząd Miejski informuje:

  • porady prawne udzielane są udzielane wyłącznie drogą telefoniczną,
  • niemożliwe jest osobiste składanie skarg i wniosków,
  • zawieszone zostają wszystkie umówione wcześniej spotkania i wizyty,
  • nieczynna jest również kasa Urzędu Miejskiego, a opłat należy dokonywać przelewem bankowym (możliwe jest uiszczanie opłat w kasie banku PKO BP bez dodatkowych opłat),
  • planowane uroczystości ślubne odbędą się planowo, jednak na salę ślubów wpuszczani będą jedynie nowożeńcy, świadkowie i rodzice nowożeńców (aktualnie nie są umawiane nowe terminy ślubów).

TU KUPISZ "Super Express" w trakcie kwarantanny!

Policja w Krakowie apeluje o pozostanie w domach

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki