Tajlandia

i

Autor: MGA Wycieczki zagraniczne często zostają odwołane

Gorzowianie odwołują zagraniczne wyjazdy. Czy należy się zwrot pieniędzy?

2020-05-25 8:30

W czasach pandemii koronawirusa wiele osób zdecydowało się zrezygnować z zakupionych wycieczek. To zawsze trudna decyzja, tym bardziej, że idą za nią... pieniądze. Co w przypadku gdy zapłaciliśmy już zaliczki, większą lub całą część kwoty? Z pomocą przychodzi gorzowianom Miejski Rzecznik Praw Konsumenta.

Z porad rzecznika mogą skorzystać wszyscy zainteresowani, obecnie są one udzielane w formie stacjonarnej, ale wcześniej należy się umówić. W tym celu należy zadzwonić pod numer: 95 73 55 747.

Ostatnio najczęstszymi problemami, z którymi gorzowianie udają się do Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta są wyjazdy i wycieczki zagraniczne. Koronawirus i wprowadzone w związku z tym obostrzenia wielu osobom pokrzyżowały wakacyjne plany. Jak się okazuje zdarzały się przypadki, ze organizator danej wycieczki nie zawsze chciał przyjąć rezygnację klienta. Prawo mówi jednak jasno: w takiej sytuacji bezdyskusyjnie należy się zwrot pieniędzy! Ale... czasami trzeba będzie trochę na nie poczekać.

- Termin zwrotu pieniędzy za usług turystyczne został wydłużony z 14 dni do 194 - przyznał Tomasz Gierczak, Miejski Rzecznik Prawo Konsumenta.

Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku, gdy chcemy zrezygnować z kupionego samodzielnie biletu lotniczego. Tutaj decyzje o ewentualnych zwrotach kosztów i zasadach na jakich ma to nastąpić regulują ustalenia danych linii lotniczych.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki