Podstawowe elementy konstrukcji CV

i

Autor: materiały partnera

Podstawowe elementy konstrukcji CV

2019-11-04 7:30

W czasie aktywnego poszukiwania pracy podstawowym dokumentem jest nasze CV. Stworzenie go nie jest trudne, jednak warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które sprawią, że dokument będzie prezentował się profesjonalnie. Nim zaczniemy przeglądać ogłoszenia o pracę, poświęćmy trochę czasu, by zredagować treść życiorysu.

Dane osobowe i kontaktowe

W CV powinny znaleźć się podstawowe dane dotyczące naszej osoby. Warto pamiętać, że prawidłowy zapis to najpierw imię, a później nazwisko. Poprzedzenie imienia i nazwiska skrótem „mgr” nie wygląda dobrze i możemy zostać posądzeni o zarozumialstwo. Wpisując nr telefonu i adres e-mail zadbajmy, by nie popełnić literówki, gdyż taka pomyłka uniemożliwi kontakt osobie prowadzącej rekrutację. W życiorysie podajemy adres, pod którym rzeczywiście przebywamy. Może to mieć znaczenie w związku z odległością od miejsca pracy. Jeśli chodzi o umieszczanie w CV stanu cywilnego - absolutnie nie trzeba podawać takiej informacji.

Przebieg wykształcenia

W sekcji dotyczącej wykształcenia wymieniamy wszystkie szkoły i uczelnie, jakie ukończyliśmy w kolejności odwróconej, czyli na górze listy powinna znaleźć się szkoła ukończona jako ostatnia. Wymieniając placówki edukacyjne skończmy na szkole średniej. Nie warto umieszczać informacji o ukończonej podstawówce. Jeśli pisaliśmy pracę dyplomową o tematyce związanej ze stanowiskiem, na które chcemy kandydować, warto o tym wspomnieć w części dotyczącej wykształcenia. Można wymienić także kursy, które ukończyliśmy, jeśli pracodawca mógłby uznać je za przydatne do pracy w jego przedsiębiorstwie.

Przebieg doświadczenia zawodowego

W punkcie dotyczącym doświadczenia zawodowego, podobnie jak w przypadku wykształcenia, stosujemy odwróconą chronologię. Osoby posiadające bardzo bogatą historię zatrudnienia powinny skupić się na miejscach pracy, które mogą być atutami w związku z kandydaturą na wybrane stanowisko. Oprócz wymienienia nazwy firmy, okresu zatrudnienia i stanowiska, jakie zajmowaliśmy, warto opisać w krótkich podpunktach zakres obowiązków zawodowych. Rekruterzy nie lubią przerw w historii zatrudnienia, dlatego nawet jeśli pracowaliśmy „na czarno” za granicą warto o tym wspomnieć w CV. Nie trzeba umieszczać tutaj informacji o powodach zakończenia współpracy z poprzednimi pracownikami. Jeśli osoba prowadząca rekrutację uzna tę informację za ważną, zapyta o to na rozmowie kwalifikacyjnej.

Artykuł Sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki