Remont mostu Grunwaldzkiego obejmie kluczowe elementy konstrukcji: wymianę nawierzchni jezdni i torowiska tramwajowego, naprawę żelbetowej płyty mostu i przebudowę ciepłociągu. Co ciekawe, wyremontowany most Grunwaldzki docelowo ma zostać zburzony i zastąpiony nowocześniejszą przeprawą.
- W perspektywie 2038 roku planuje się jego rozbiórkę i budowę nowoczesnej przeprawy, która sprosta wymaganiom dynamicznie rozwijającego się miasta. Nowy most ma być dostosowany zarówno do intensywnego ruchu komunikacji miejskiej, jak i potrzeb pieszych oraz rowerzystów - informował krakowski magistrat.
Remont, który zacznie się w sobotę, 10 maja i potrwa przez 10 miesięcy, powoduje konieczność zmian w organizacji ruchu w mieście.
Zmiany w komunikacji miejskiej
W związku z zamknięciem mostu, na ul. Monte Cassino, w rejonie Centrum Kongresowego ICE Kraków, zostanie wybudowany tymczasowy przystanek, który umożliwi kursowanie tramwajów w obu kierunkach. Linia tramwajowa będzie prowadziła od ul. Kapelanka, przez ul. Monte Cassino do Centrum Kongresowego ICE Kraków.
Z ul. Dietla tramwaje zostaną przekierowane na ul. Krakowską. Dodatkowo na ul. Dietla, przed mostem, zostanie wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów, które nie będą mogły kontynuować jazdy w kierunku Kazimierza z powodu zamknięcia mostu.
Zamknięcie mostu oznacza, że ruch tramwajowy i autobusowy będzie musiał być skierowany przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powrócą na swoje stałe trasy.
W ramach prowadzonych prac zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Linia tramwajowa będzie kursowała z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na Powiślu – „Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowa”, powstanie linia nr 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu nr 184.
Polecany artykuł:
Objazdy
Sugerowana trasa objazdowa dla ruchu kołowego będzie prowadzić trzecią obwodnicą miasta, czyli aleją Powstańców Śląskich i ulicą Powstańców Wielkopolskich. Aby to rozwiązanie było funkcjonalne, konieczna będzie modyfikacja sygnalizacji świetlnej na rondzie Grunwaldzkim, na rondzie Matecznego oraz w rejonie przystanku „Korona”. Z kolei sygnalizacja na ul. Stradomskiej, Dietla i Krakowskiej zostanie wyłączona.
Pojazdy wjeżdżające do Krakowa od północy przez al. 29 Listopada będą kierowane na ul. Wita Stwosza, Lubomirskiego, do ronda Mogilskiego i dalej ronda Grzegórzeckiego.
Uczcili pamięć dr. Tomasza Soleckiego. Lekarz został zamordowany przez pacjenta