Znamy chętnych do budowy drogi eksperesowej S5 Ornowo - Wirwajdy

2019-12-22 15:00

- Otworzyliśmy oferty w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy - mówi Karol Głębocki z olsztyńskiego ośrodka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Ten 5-kilometrowy odcinek drogi jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, a jednocześnie stanowi pierwszy etap budowy drogi ekspresowej S5 na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Ośmiu chętnych

Realizacją tego zadania zainteresowanych jest ośmiu wykonawców. Podpisanie umowy planowane jest na maj 2020 roku. - Pracujemy nad połączeniem drogą ekspresową S5 autostrady A1 z drogą ekspresową S7. W lipcu 2020 roku gotowe będzie studium korytarzowe dla odcinka Nowe Marzy (A1) – Ostróda (S7) - przypomina Karol Głębocki.

Najniższą ofertę na kwotę 156 169 081,95 zł złożyło konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. (Lider konsorcjum) z Sopotu, NDI SOPOT S.A. (Partner konsorcjum) z Sopotu. Budżet zamawiającego wynosi 169 707 068,46 zł.

Pozostałe oferty. W grze firmy z Hiszpanii i Turcji

· 203 692 436,61 zł - BUDIMEX SA, Warszawa
· 205 888 846,38 zł – PORR SA, Warszawa
· 207 741 377,04 zł - Polbud – Pomorze Sp. z o.o., Pakość
· 235 507 954,02 zł – Mirbud SA, Skierniewice/ PBDiM Kobylarnia SA, Brzoza
· 242 649 148,59 zł – Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., Warszawa/Aldesa Construcciones S.A. Madryt
· 260.000.000,00 zł - BERGİZ İNŞAAT A.Ş., Ankara
· 279 087 000,00 zł - Roverpol Sp. z o.o. (lider konsorcjum), Warszawa/Rover Infraestructuras, S.A. (partner konsorcjum), Walencja

Jak będą oceniane oferty?

Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów:
- przedłużenie okresu gwarancji na wybrane elementy - 30%,
- termin realizacji - 10%,
- cena - 60%.

Najważniejsze terminy

- Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w maju 2020 roku - mówi Głębocki. Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”, gdyż wykonawca zadania będzie miał również możliwość optymalizacji rozwiązań zawartych w projekcie budowlanym i wykonawczym. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2023.

Co zostanie zrobione?

Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie budowa drogi S5 na odcinku Ornowo - Wirwajdy o długości ok. 5 km. W ramach zadania przewidziana jest budowa dodatkowych jezdni obsługujących teren przyległy. Ponadto przebudowane zostaną drogi poprzeczne innych kategorii kolidujące z drogą S5. Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym. Powstanie na niej węzeł Ostróda Zachód, cztery wiadukty oraz dwa przejścia dla dużych zwierząt.

Element większej całości

Budowa odcinka drogi ekspresowej S5 Ornowo - Wirwajdy jest kontynuacją obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16, która docelowo stanie się częścią drogi ekspresowej S5 na odcinku Grudziądz - Ostróda i stanowić będzie element ciągu dróg ekspresowych w północnej Polsce na linii wschód - zachód, na który złożą się: S10 Szczecin - Piła - Bydgoszcz, S5 Bydgoszcz - Grudziądz - Ostróda, S7 Ostróda - Olsztynek, S51 Olsztynek - Olsztyn, S16 Olsztyn – Ełk oraz S61 Ełk - Budzisko.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki