Prace w systemie PEKA rozpoczęły się w piątek, 9 czerwca o godz. 22. Nastąpiła przerwa serwisowa w działaniu części sprzedażowej systemu. Oznacza to, że do niedzieli, 11 czerwca (włącznie) mogą występować przerwy w działaniu strony internetowej peka.poznan.pl, a wtedy niemożliwy jest zakup i przedłużenie biletu okresowego, doładowanie konta tPortmonetki, przesłanie reklamacji przez Internet, czy też skorzystanie z Wirtualnego Monitora.
Mogą również występować chwilowe przerwy w sprzedaży doładowań na kartę PEKA w Punktach Sprzedaży Biletów zarządzanych przez ZTM oraz gminy.
- Bez zakłóceń będzie funkcjonowała za to sieć Punktów Sprzedaży Biletów zarządzana przez Mennicę Polską S.A. Działać będą również biletomaty stacjonarne, w których można kupić bilety jednorazowe, doładować tPortmonetkę, kupić lub przedłużyć bilety okresowe (płacąc kartą lub gotówką) – zapewnia ZTM.
Przerwa serwisowa nie ma wpływu na działanie czytników kart PEKA w pojazdach. Mogą jednak pojawić się kłopoty z transferem biletów kupionych przez Internet w piątek w późnych godzinach popołudniowych.