Bo pasażer chce jechać wygodnie i średnio go interesują ekologiczne parametry nowego taboru PKM-u. Ekolodzy jednak powinni być zadowoleni, bo wozy spełniają wyśrubowaną normę EURO 6. Zarówno pasażerowie ekologicznie nastawieni, jak i ci, którzy do takich walorów przykładają mniejszą wagę, powinni być usatysfakcjonowani. W każdym z nich znajdują się ładowarki USB, można pływac po internecie dzięki darmowej sieci wi-fi, w zimę będzie odpowiednie grzanie, a latem żar schłodzi dwustrefowa klimatyzacja. Podróżujący, uważają w PKM, powinni docenić „z pewnością duże i czytelne wyświetlacze z dynamiczną informacją o trasie przejazdu, nazwę kolejnego przystanku, głosowe zapowiedzi przystanków oraz przyciski dla niedowidzących, które są oznaczone alfabetem Braille'a”.
15 takich nowoczesnych niskopodłogowych autobusów miejskich jest już w trasie, a 10 wkrótce w nie wyjdzie. Zostaną skierowane m.in. na linie: 9, 10, 13, 37, 115, 130, 133, 138, 632, 653, 689 oraz 950. Łącznie PKM Katowice w taborze ma 255 autobusami. Średni wiek pojazdów to sześć lat, przy czym połowa z nich kupiono w ciągu ostatnich trzech lat. Dzięki temu po Katowicach kursuje aktualnie 108 autobusów spełniających normę emisji spalin EURO 6 oraz pięć elektrycznych. Na te najnowsze zakupy przewoźnik przeznaczył ponad 120 milionów złotych, z czego 80 procent kosztów pochodziło ze środków unijnych – podkreśla katowicki przewoźnik.