W urządzeniach obsługujących strefę płatnego parkowania w Gliwicach została uruchomiona opcja dokupienia biletu. Po wpisaniu numeru rejestracyjnego pojazdu, użytkownik wybiera, czy chce przedłużyć czas parkowania pojazdu i dokupić bilet, czy dokonywać nowej transakcji. Kierowca ma możliwość dokupienia biletu w każdym parkomacie tej samej podstrefy, a nie tylko w tym, w którym dokonał pierwszego zakupu.
Polecany artykuł:
W przypadku przedłużenia aktualnego biletu system przeanalizuje dane, czy pod wskazanym numerem rejestracyjnym istnieje jeszcze aktualny bilet. Jeśli zostanie odnaleziony w bazie danych, wówczas transakcja dokupienia czasu rozpocznie się od godziny, do której został zakupiony poprzedni bilet. Jeśli przykładowo użytkownik zapłacił za godzinę parkowania i chcę opłacić kolejną zapłaci za nią jak za drugą godzinę według cennika.
Jeśli bilet dla podanego numeru rejestracyjnego nie zostanie odnaleziony, a może to być spowodowane błędnym wpisem numeru rejestracyjnego
upłynięciem czasu poprzedniego biletu, próbą dokupienia biletu w urządzeniu innej podstrefy.
Parkujący zostanie wówczas poinformowany komunikatem na ekranie: „Nie ma możliwości dokupienia biletu dla tej rejestracji. Rozpocznie się transakcja standardowa”.