Pod tym wiaduktem utknąłby nawet Fiat 126p. Ta konstrukcja znajduje się w Polsce

Ten wiadukt to prawdziwe wyzwanie dla kierowców ale i rowerzystów. Wybudowano go na przełomie XIX i XX wieku. Śmiało możemy napisać, że nie każdy pojazd pod nim przejedzie. Gdzie znajduje się ten słynny wiadukt? Odpowiedź znajdziecie w naszym tekście.

Pod tym wiaduktem utknął by nawet Fiat 126p. Ta konstrukcja znajduje się w Polsce

i

Autor: Google Maps, zdjęcie ilustracyjne/ Shutterstock

Najniższy wiadukt w Polsce znajduje się... w Sosnowcu

Ten wiadukt został sklasyfikowano jako atrakcja turystyczna i co ciekawe w recenzjach jest oceniany wysoko, bo 4,6 na 5. Gdzie mieści się najniższy wiadukt w Polsce? W Sosnowcu przy ulicy Generała Franciszka Kleeberga i jest chętnie odwiedzaną atrakcją turystyczną, zupełnie jak kopalnia Guido czy też Sztolnia Królowa Luiza.

"Rzeczywiście bardzo niski wiadukt, przejeżdżają pod nim głównie mieszkańcy małego osiedla domków oraz zapewne miłośnicy wyjątkowych obiektów budowlanych. Nie sposób przejść pod nim wyprostowanym", "Polecam. Można zrobić w pieluchę przejeżdżając", "Ciekawe miejsce, warto się tu przejechać, na rowerze ledwo co da się zmieścić, musiałem się praktycznie na nim położyć" - czytamy w recenzjach.

Czytaj także: Kultowe uzdrowisko wraca do gry! Ponad 100 lat temu leczyli się tu prawdziwi artyści

W recenzjach internauci dzielą się również informacjami, który samochód bezpiecznie pod nim przejechał. I tak z pewnością zmieści się pod nim BMW e87 z płetwą zamiast anteny i nawet zostaje 5 centymetrów zapasu. Przejedzie również Fiat Punto i lekko pochylony rowerzysta. I Fiat 126p też się zmieści.

Wysokość przejazdu pod wiaduktem wynosi dokładnie 152 centymetry i 2 milimetry, co oznacza, że przeciętny mieszkaniec Sosnowca, nie przejdzie pod nim wyprostowany.

W poniższej galerii zobaczycie najniższy w Polsce wiadukt w pełnej krasie

Super Express Google News

Warto nadmienić, że najniższy w Polsce wiadukt został wybudowany w XIX wieku, choć na mapach można go znaleźć dopiero od 1913 roku. Został wybudowany na potrzeby Kolei Iwangorodzko-Dąbrowskiej. Miała ona zapewnić ciągłość ruchu pasażerskiego po całej Polsce. W oficjalnych dokumentach PKP wiadukt, funkcjonuje jako most.

Co ciekawe, przejazd pod wiaduktem był wyższy o kilkadziesiąt centymetrów. Na początku jego istnienia swobodnie przejeżdżał pod nim wóz ciągnięty przez konia. Szacuje się, że przejazd miał wysokość około 180 centymetrów.

Źródło: Eska.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki