Trendy na lato - formy inspirowane wypiekami

Najnowsza kolekcja marki Mandel - Gluten Morgen - to skórzane i zamszowe wyroby o miękkich, obłych i plastycznych, formach, inspirowane wypiekami. Podążając tropem pieczywa, główna projektantka i założycielka marki Monika Kalicińska stworzyła torebki przypominające kształtem brioszki, tosty, bochny, czy podłużne bułki hot-dogowe.

Mandel

i

Autor: materiały prasowe/ Materiały prasowe Mandel

Z piekarnianymi formami idą w parze również nazwy torebek: Briosche, Büla, Tôast, Bohēn czy Chlebag - to puszczenie oka w stronę klientów i sympatyków marki, którzy od lat doceniają pomysłowe podejście Mandel do designu i storytellingu.

Kolekcję utrzymano w klasycznej dla Mandel palecie barw – znajdziemy tu czerń, biel, beż i odcienie brązu, czyli projektowy „chleb powszedni” marki. Nowością jest natomiast kolor „butter” – ciepły,kremowy odcień, który nie tylko dodaje miękkości i świeżości, ale też pięknie rozwija glutenowy motyw. Bo wiadomo – chleb najlepiej smakuje z masłem ;)

Na szczególną uwagę zasługuje model Chlebag wykonany z rafii, inspirowany materiałowym chlebakiem. Ta wielozadaniowa torebka może pełnić funkcję letniego koszyka, a po odpięciu rączekz łatwością zamienia się w plażowy kapelusz. Pomysłowa forma i praktyczność idą tu w parze z charakterystycznym dla Mandel poczuciem humoru i funkcjonalnością.

Nie można też pominąć Briosche - torebki o plastycznej formie, której wygląd można modyfikować na sześć sposobów, za pomocą dedykowanych akcesoriów.

Sesja zdjęciowa promująca kolekcję również nieprzypadkowo została zrealizowana w piekarni, dokładnie w warszawskim lokalu Żona Krawca na Pradze. To nie pierwszy raz, kiedy Mandel sięga po motywy kulinarne. W 2023 roku rebrandingowa kolekcja Collection L(a)unch również bawiła się tematem jedzenia. Można więc powiedzieć, że Gluten Morgen to naturalna (i apetyczna) kontynuacja tej historii.

Autorką zdjęć najnowszej kampanii Gluten Morgen jest Lola Banet, z którą Mandel miał okazję współpracować także przy kilku poprzednich sesjach. Przed obietywem stanęła Charlotte Tomasze-wska (Model Plus), za której makijaż i włosy odpowiadał Marcin “Cincior” Jędrzejewski.

Z kolei za stylizacje odpowiedzialna była Anna Dobrzańska. Creative direction: Monia Kalicińska i Sandra Urbańska.

Oficjalna premiera zaplanowana jest na 11 czerwca 2025 r., a wisienką na torcie, będzie trzy-dniowy pop up w klimacie piekarnianym. Mandel zaprasza wszystkich swoich klientów od 11-13go czerwca na ul. Żelazną 24.

Mandel

i

Autor: materiały prasowe/ Materiały prasowe Mandel
Mandel

i

Autor: materiały prasowe/ Materiały prasowe Mandel
Mandel

i

Autor: materiały prasowe/ Materiały prasowe Mandel

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki