Wedel

i

Autor: Wedel

Bez niej nie wyobrażamy sobie Bożego Narodzenia. Czekoladowe święta dookoła świata

2021-12-10 9:59

Zimowe miesiące to czas, na który słodka branża czeka niemal cały rok. Sezon 2020 r. pokazał, że w niepewnej sytuacji, konsumenci nie chcą rezygnować z celebracji, ponieważ to właśnie w niej odnajdują największą przyjemność. Prognozy dla tegorocznych świąt wyglądają podobnie, a producenci odpowiadają na potrzeby konsumenckie uwielbianymi klasykami oraz limitowanymi seriami produktów. Czekoladowe słodycze przy tej okazji czerpią z bogactwa smaków i zaskakują formą, potwierdzając charakter premium i stanowiąc propozycję na prezent – dla kogoś lub samego siebie.

Wedel – kluczowy gracz branży czekoladowej w Polsce, obchodzący w tym roku 170-lecie istnienia oraz Instytut Badawczy Mintel prezentują czekoladowe i świąteczne zwyczaje Polaków oraz mieszkańców innych krajów, a także prognozują, jak będą przebiegać tegoroczne święta w obszarze zwyczajów konsumentów i sezonowych propozycji produktowych.

W 2020 r. okres świąt pełen był globalnych obaw związanych z pandemią. Pomimo tego, sprzedaż żywności oraz napojów na wielu rynkach rosła, ponieważ konsumenci starali się jak najlepiej korzystać z okazji do świętowania. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, wiele marek wypuściło na rynek ekskluzywne, limitowane edycje. Również w tym roku będziemy intensywnie przygotowywać się do świąt, m.in., dlatego aby łagodzić aktualne niepokoje i trudności. Jesteśmy gotowi wydawać więcej, co z kolei motywuje producentów do uatrakcyjnienia oferty. Aby ją promować, często będą oni stosować mechanizmy łączące możliwości mediów społecznościowych i kanałów e-commerce. Tak jak w zeszłym roku, wspólna celebracja w gronie najbliższych będzie kluczowym elementem świąt, a w jej centrum znajdzie się dom. Niezmiennie ważne pozostanie dbanie o samych siebie i innych, rozumiane również jako wsparcie lokalnych i globalnych społeczności - David Faulkner, Associate Director - Mintel Food & Drink, autor raportu The Future of Christmas Food and Drink: 2021

- Branżę czekoladowych słodyczy wyróżnia sezonowość – najlepszymi okazjami dla wzrostów sprzedaży są święta Wielkiej Nocy i Bożego Narodzenia. O ile Wielkanoc w zeszłym roku była wyjątkowo trudna ze względu na twardy lockdown, o tyle już zimą zwyczaje konsumenckie i możliwości sprzedażowe wróciły do normy. Mając świadomość, jak ważną rolę pełni okres świąteczny w kalendarzach Polaków, również w tym roku stworzyliśmy bogate i zróżnicowane sezonowe portfolio, gwarantujące moc czasu na przyjemność – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierowniczka Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel.

Czekoladowy ulubieniec

Jak podaje Mintel, czekolada to produkt cieszący się powszechną sympatią wśród Europejczyków. Jeżeli chodzi o polskich konsumentów w wieku powyżej 16 r. ż, tylko 5 proc. deklaruje, że w ogóle jej nie je. Czyni nas to większymi czekoladowymi sympatykami od Francuzów czy Włochów – odpowiedzi „nie jadam czekolady” udzieliło tam odpowiednio 9 proc. i 8 proc. badanych. W Wielkiej Brytanii natomiast, odsetek osób niejedzących czekoladowych wyrobów wynosił 7 proc.

Na prezent

Czekoladowe słodycze wysokiej jakości, wyróżniające się atrakcyjnym opakowaniem pełnią również charakter upominku – zarówno dla bliskich, jak i takiego, którym sami się obdarowujemy.

Poszukując czekoladowego prezentu dla kogoś, 47 proc. Polaków i 52 proc. Hiszpanów skupia się na zawartości wysokiej jakości składników. A co jest dla nas ważne, gdy rozpieszczamy sami siebie? Z badań Mintela wynika, że 55 proc. Polaków kieruje się wówczas ulubionym smakiem, natomiast dla 44 proc. Brytyjczyków kluczowa jest marka.

Od święta

Okazje sezonowe takie jak Święta, ale również Walentynki czy Halloween są dobrze znanymi pretekstami do konsumpcji czekolady w Ameryce Północnej – czekoladowe produkty przygotowane na te okazje kupuje odpowiednio 42 proc., 40 proc. i 37 proc. Amerykanów. Niezależnie od tego, czy zakupy są robione dla siebie czy jako prezenty dla innych, czekoladowa oferta sezonowa cieszy się tam sporą popularnością – świąteczne czekoladki kupuje 6 na 10 Amerykanów.

- Również polscy konsumenci oczekują od oferty sezonowej wyjątkowego charakteru, wyrażanego zarówno przez połączenia smakowe, jak i formę i opakowania słodyczy. Jeżeli chodzi o smaki, świąteczne akcenty to m.in. nuty pomarańczy, śliwek i żurawiny, składniki tj. ciasteczka, pierniczki i wafelki, dodatki migdałów, cynamonu oraz karmelu. Ponadczasową popularnością cieszą się także praliny inspirowane napojami tj. alkohole i kawa. Wszystkie te elementy obecne są w tegorocznym portfolio E. Wedel, które poza staranną kompozycją składników, wyróżnia się także od strony wizualnej – nasze słodkości zamknęliśmy w dekoracyjnych pudełkach, puszkach, występują również w towarzystwie opaski z rogami renifera. Przeznaczenie? Upominek, domowa dekoracja lub po prostu indywidualny czas na przyjemność – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

Sezonowe innowacje

Czekolady sezonowe, ciasta, słodkie herbatniki, wyroby cukiernicze oraz inne rodzaje słodyczy to główne podkategorie nowych produktów sezonowych prezentowanych z okazji Bożego Narodzenia czy zimy. Razem stanowią 50 proc. wszystkich nowych produktów wprowadzanych w ciągu roku, jak wynika z analizy Mintel. Wiodącymi rynkami pod względem ilości wprowadzanych nowości są: Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Niemcy i Francja, które łącznie odpowiadają za 30 proc. nowości wprowadzanych wówczas na rynek. Numerem pięć jest natomiast Japonia – w dużej mierze przyczynia się do tego tamtejsza popularność wariantów zimowych i sezonowych wersji opakowań4.

- Praca nad ofertą świąteczną to dla nas zawsze pretekst do zanurzenia się w tradycji i poniesienia się wodzom fantazji. Wyrazem takiego podejścia są sezonowe wersje tworzonych w Wedlu kultowych produktów – pianek Ptasie Meczko®, czekolady karmelowej, batona Pawełek, Torcika Wedlowskiego czy Baryłek (które w tym roku dodatkowo zamknęliśmy w kalendarzu adwentowym dla dorosłych). Charakter premium wyróżnia natomiast ofertę Pijalni Czekolady E. Wedel, pełną czekoladowych rękodzieł powstających pod okiem Mistrzyni i Maestro Czekolady, a ich oferta dostępna jest również w sprzedaży on-line – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

Źródło: materiały prasowe

Zima w Bydgoszczy

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki