makijaż

i

Autor: shutterstock

To będzie hit lata 2022. Okulary przeciwsłoneczne z sieci rybackich!

2022-04-15 9:09

Vision Express wraz z marką Karün wprowadzają na rynek polski nową kolekcję okularów z Patagonii, która łączy w sobie zróżnicowane wzornictwo oraz wykorzystanie materiałów z odzysku. Karün już od 10 lat produkuje swoje okulary z sieci rybackich. Obecnie robi kolejny krok w stronę zrównoważonego rozwoju, wprowadzając system oznakowania ekologicznego oraz możliwość śledzenia pochodzenia każdego produktu ze swojej oferty.

Marka Karün, niedawno wyróżniona przez magazyn Global Brands tytułem „Najbardziej zrównoważonej marki okularów”, zbudowała łańcuch swoich wartości firmowych wokół gospodarki obiegu zamkniętego, opierając się głównie na współpracy z lokalnymi społecznościami wiejskimi z Patagonii. Ich „długowieczne” okulary są wykonywane z Econyl®, czyli nylonu pochodzącego z recyklingu sieci rybackich oraz innych odpadów: metali czy tworzyw sztucznych, wyrzucanych w tej części świata.

Zobacz także: Jak się ubierać, by dobrze wyglądać? Wiosna i lato w modzie

- Transparentność, zasady uczciwego handlu oraz ochrona przyrody i wsparcie społeczności lokalnych powinny być podstawą działalności firm, które stają w obliczu zmian klimatu. Nadal niestety ten model nie funkcjonuje. Naszym najpotężniejszym narzędziem, które może skłonić do traktowania tych wyzwań priorytetowo, jest zachęcenie jak największej liczby osób do sprawdzania swoich ulubionych marek i żądania od nich transparentności, jeśli chodzi o rozwiązywanie problemów globalnych – mówi Thomas Kimber, CEO i założyciel Karün.

Karün debiutuje w Polsce w ramach ścisłej współpracy z Vision Express, czyli wyłącznym partnerem i dystrybutorem okularów na rynku polskim. Po raz pierwszy marki zaprezentowały nową kolekcję okularów przeciwsłonecznych, zaprojektowaną wraz z hollywoodzką aktorką i aktywistką – Shailene Woodley. Gwiazda na nowo zinterpretowała klasyczne modele oprawek znanych z lat 60. i 70., wzbogacając je o akcent zrównoważonego rozwoju. Kolekcja ta składa się z bardziej awangardowych projektów, będących formą zabawy z ostrzejszymi liniami oraz nowymi kryształowymi kolorami okularów. Nowa, przełomowa kolekcja okularów przeciwsłonecznych marki Karün jest dostępna w ramach kampanii „Wear What You Stand For”, wyłącznie w salonach oraz sklepie online Vision Express. Wprowadzenie do oferty nowej kolekcji okularów Karün to odpowiedź Vision Express na coraz większe przywiązanie Polek i Polaków do mody odpowiedzialnej. Jak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego na zlecenie marki1, aż 67 proc. osób w wieku między 16 a 34 r.ż. stara się wybierać produkty modowe, których produkcja uwzględnia zarówno standardy ekologiczne, jak i społeczne. Obecnie niemal 50 proc. z nich postrzega branżę modową za jedną z najbardziej zanieczyszczających środowisko. A co ważne, za rosnącą świadomością społeczeństwa idą też zmiany w zachowaniu i wyborach konsumenckich – co drugi badany wskazuje, że chętnie sięga po ubrania i akcesoria wyprodukowane z materiałów poddanych recyklingowi.

- Cieszy nas coraz większe znaczenie produktów modowych wytwarzanych zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Vision Express z optymizmem patrzy na nowe trendy, w których dużą rolę odgrywają standardy ekologiczne i wartości społeczne. Ponadto, wraz z premierą innowacyjnej kolekcji okularów przeciwsłonecznych marki Karün, potwierdzona zostało to, że materiał po recyklingu może wyglądać bardzo dobrze. Od pewnego czasu obserwujemy, że to nowy trend w wielu obszarach fashion – zaznacza Andrzej Dalkowski, Dyrektor Marketingu Vision Express.

Źródło: materiały prasowe 

Karün

i

Autor: Materiały prasowe Karün
Delfiny w Bałtyku

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki