Wzrost kosztów produkcji, zmieniające się nawyki konsumenckie i presja inflacyjna sprawiają, że nawet wieloletnie i uznane marki mają coraz większe trudności z utrzymaniem się na rynku. Coraz więcej firm ogranicza działalność, zamyka zakłady i szuka ratunku w postaci głębokiej restrukturyzacji lub sprzedaży aktywów. Do tego grona właśnie dołączył jeden z najbardziej rozpoznawalnych producentów żywności – amerykańska firma Del Monte Foods.
Amerykański gigant spożywczy kończy swoją historię
Po niemal 140 latach działalności, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w amerykańskim przemyśle spożywczym ogłosiła bankructwo. Firma Del Monte Foods, znana z konserw, bulionów i napojów, złożyła wniosek o upadłość, tłumacząc to koniecznością głębokiej transformacji.
Jak podaje portal next.gazeta.pl, w specjalnym oświadczeniu prezes Del Monte Foods, Greg Longstreet, ogłosił, że sprzedaż całego majątku firmy to "najskuteczniejszy sposób przyspieszenia transformacji i stworzenia silniejszego Del Monte Foods".
Firma zabezpieczyła 912,5 miliona dolarów na czas trwania procesu sprzedaży, co ma umożliwić jej bieżące funkcjonowanie. Równolegle jednak ujawniono, że firma ma dług zabezpieczony na poziomie ponad 1,23 miliarda dolarów.
Polecany artykuł:
Co dalej z pracownikami amerykańskiego giganta?
Del Monte Foods zatrudnia obecnie około 2780 pracowników, z czego większość pracuje w czterech fabrykach – dwóch w Stanach Zjednoczonych i dwóch w Meksyku. W komunikacie prasowym nie określono jednak, co stanie się z personelem po zakończeniu procesu sprzedaży i restrukturyzacji. Dyrektor generalny jedynie podziękował pracownikom, dostawcom i klientom za wieloletnie wsparcie.
Historia marki Del Monte Foods. To 138 lat tradycji
Del Monte Foods to firma z tradycją sięgającą 1886 roku. W 1907 roku otwarto pierwszą fabrykę konserw, a dwa lata później była to już największa fabryka konserwowanych owoców i warzyw na świecie. Marka znana jest m.in. z takich produktów jak pomidory Contadina, buliony Kitchen Basics oraz herbaty i napoje Joyba. Współpracując z setkami rodzin rolniczych w USA i Meksyku, firma budowała przez dekady swoją reputację jako dostawca zdrowej i przystępnej cenowo żywności.