Koniec złotej ery McDonald’s? Gigant fast foodów traci klientów

Znana na całym świecie sieć fast foodów znalazła się w trudnym położeniu. Początek 2025 roku przyniósł bowiem niepokojące dane finansowe, a sytuacja wymusiła na firmie konkretne działania. Co planuje McDonald’s, by odwrócić niekorzystny trend? Szczegóły mogą zaskoczyć.

McDonald’s rusza z nową siecią restauracji. Wiadomo, kiedy otwarcie pierwszego „kosmicznego” lokalu

i

Autor: Unsplash/ Creative Commons
Super Express Google News

McDonald’s pod presją zmian. Co dalej z gigantem fast foodów?

Od dekad McDonald’s uchodzi za symbol szybkiego jedzenia i globalnego sukcesu. Restauracje z charakterystycznym złotym "M" można znaleźć niemal w każdym zakątku świata, a menu sieci jest rozpoznawalne przez miliony klientów. Okazuje się jednak, że nawet tak potężna marka nie jest odporna na zmiany gospodarcze i nastroje konsumenckie. Początek 2025 roku pokazał, że także McDonald’s musi mierzyć się z nowymi wyzwaniami. Czy nadchodzi czas poważnych przetasowań w strategii jednej z najbardziej znanych firm na świecie?

Największy spadek od pandemii

Jak podaje portal karlsruhe-insider.de, przychody McDonald’s w Stanach Zjednoczonych w pierwszym kwartale 2025 roku spadły o 3,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2024. Tak słaby wynik sieć notowała ostatnio pięć lat temu w szczycie kryzysu pandemicznego.

McDonald's szuka sposobu na odwrócenie trendu

Firma nie zamierza bezczynnie przyglądać się pogarszającej sytuacji. McDonald’s planuje nową kampanię promocyjną, która ma nie tylko przyciągnąć klientów, ale również poprawić wizerunek firmy jako pracodawcy. W ramach nowej strategii sieć chce również dostosować ceny do realiów gospodarczych i oczekiwań konsumentów.

Warto przypomnieć, że już w 2024 roku McDonald’s mierzył się ze spadkiem sprzedaży. Firma tłumaczyła wówczas, że mniej osób odwiedzało restauracje, a wprowadzone w międzyczasie podwyżki cen nie były w stanie zrekompensować tej straty.

Nowe inwestycje mimo trudności

Pomimo pogorszenia wyników sieć nie rezygnuje z rozwoju. Przykładem jest otwarcie największej restauracji McDonald’s na Majorce, zlokalizowanej na lotnisku Son San Juan w Palma. Obiekt ma aż 1000 m² powierzchni, 40 kiosków cyfrowych, 8 linii do realizacji zamówień, a także obsługę kelnerską i kawiarnię McCafé.

Choć McDonald’s stoi dziś przed poważnymi wyzwaniami, nie brakuje mu planów na przyszłość. Elastyczność w dostosowywaniu cen, modernizacja lokali oraz działania marketingowe mają na celu odzyskanie zaufania klientów. Czy strategia okaże się skuteczna? Najbliższe kwartały pokażą, czy gigant fast foodów zdoła odbić się od dna i ponownie przyciągnąć tłumy do swoich restauracji.

Pierwszy McDonald’s w bydgoskim Fordonie już otwarty
Sonda
Często jesz dania typu fast food?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki