6 dobrych nawyków w pracy

i

Autor: materiały prasowe Pracuj.pl 6 dobrych nawyków w pracy

6 dobrych nawyków w pracy

2018-02-13 12:41

6 dobrych nawyków w pracy

Pozytywne przyzwyczajenia uczynią pracę przyjemniejszą, efektywniejszą i zdrowszą. Wprowadzając w swoje życie dobre nawyki, redukujemy negatywne skutki ciążących na nas obowiązków, stajemy się bardziej zorganizowani, szczęśliwsi i z większą chęcią oraz motywacją pracujemy. Eksperci Pracuj.pl proponują włączenie w życie 6 nawyków, które polepszą jakość Twojej pracy.

1. Zachowaj balans między życiem zawodowym a rodzinnym

W dzisiejszych czasach większość ludzi żyje w pośpiechu, wszyscy są zapracowani i często nerwowi, gdyż żyją problemami zawodowymi i nie znajdują chwili na życie osobiste. Kluczem do bycia szczęśliwszym człowiekiem i lepszym pracownikiem jest umiejętność znalezienia równowagi między pracą a rodziną, czy po prostu czasem dla siebie. Zarabianie pieniędzy jest ważne, ale nie najważniejsze. Jeśli czujesz się wypalony, nieszczęśliwy, coraz mniej czasu spędzasz z najbliższymi i mało co daje Ci radość, postaraj się chociażby ograniczyć nadgodziny czy nie zabierać obowiązków do domu. Profesjonaliści muszą nauczyć się rozdzielać wymienione sfery życia. Za wszelką cenę postaraj się nie przenosić problemów zawodowych do domu. To wpływa negatywnie nie tylko na Twoje samopoczucie, lecz także na poczucie wartości Twojej rodziny oraz na Twoją wydajność.

2. Zadbaj o ergonomię w pracy

Jako że ludzie coraz więcej czasu spędzają za biurkiem, w trosce o swoje zdrowie powinno się pomyśleć o odpowiednim dostosowaniu stanowiska pracy. Aby zadbać o swój kręgosłup, postaraj się siedzieć prosto, w odległości ok. 40-70 cm od ekranu komputera. Ergonomia w pracy to także odpowiednie zarządzanie czasem. Pamiętaj o regularnych przerwach, które pozwolą odpocząć oczom i wspomogą Twoją efektywność.

6 dobrych nawyków w pracy

i

Autor: materiały prasowe Pracuj.pl 6 dobrych nawyków w pracy

3. Dbaj o porządek wokół siebie

Porządek dookoła to gwarancja porządku w głowie, dlatego warto zadbać o ład w swoim miejscu pracy. Rozpocznij od posegregowania dokumentów, pochowaj wszystkie przedmioty, które nie są w danej chwili potrzebne. To nie tylko zniweluje panujący dookoła chaos, ale także pozwoli Ci szybciej zlokalizować poszukiwane papiery itp. Porządek sprawi także, że łatwiej skoncentrujesz się na swoich zadaniach oraz zrobisz zdecydowanie lepsze wrażenie na klientach, których przyjmujesz za biurkiem.

4. Popracuj nad „przypominajkami”

W pracy ważne jest, aby o niczym nie zapominać i dopilnowywać terminów. Pomyśl, jaki system przypominania najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku. Mogą to być małe, przylepne karteczki, które poumieszczasz w widocznych miejscach. Możesz również zastosować kalendarz w formie zeszytu, a może wolisz przypomnienia, które będą wyświetlać się na ekranie Twojego telefonu. Wszystko zależy od Ciebie.

6 dobrych nawyków w pracy

i

Autor: materiały prasowe Pracuj.pl 6 dobrych nawyków w pracy

5. Kończ to, co zacząłeś

Samodyscyplina to istotna i ceniona przez pracodawców cecha. Pracownik, który nie kończy rozpoczętych zadań jest nieefektywny, a zatem nieprzydatny. Nie wykonuj swoich obowiązków fragmentarycznie. Jeśli już się za coś zabrałeś, doprowadź to do końca, by nie marnować ani swojego czasu, ani innych.

6. Ogranicz korzystanie z rzeczy, które pożerają Twój czas

Dzisiaj częstym zjawiskiem jest odrywanie się od obowiązków, co chwilę sprawdzając swojego smartfona czy portale społecznościowe. Takie zachowanie w pracy sprawia, że rozpraszasz się i marnujesz służbowy czas. Swoje zadania wykonujesz wolniej i fragmentarycznie, a przecież ostatecznie i tak musisz je dokończyć. Aby działać skuteczniej, lepiej ogranicz takie praktyki.

Materiał powstał przy współpracy z Pracuj.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki