800 190 590. Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta. Czego się tam dowiemy?

i

Autor: fot. PublicDomainPictures / pixabay.com, CC0 Creative Commons 800 190 590. Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta. Czego się tam dowiemy?

800 190 590. Ruszyła Telefoniczna Informacja Pacjenta. Czego się tam dowiemy?

2018-11-14 10:46

800 190 590, czyli dotychczasowy numer infolinii Biura Rzecznika Praw Pacjenta od 13 listopada stał się numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta. Jakie informacje możemy uzyskać, dzwoniąc na ten numer? Jest tego całkiem sporo.

Nowe call center od 13 listopada 2018 r. jest wspólnym numerem i BRPP i wszystkich oddziałów Narodowego Funduszu Zdrowia. TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia. Pod jednym numerem telefonu będzie można uzyskać informacje dotyczące zarówno zabezpieczenia potrzeb zdrowotnych pacjentów jak i ochrony ich praw.

Z informacji Adama Niedzielskiego, wiceprezesa NFZ wynika, że w pierwszym dniu działania infolinia zaliczyła prawie 2400 skutecznych połączeń. Ponad 2000 przekierowano do centrali NFZ, a ok. 400 do Rzecznika Praw Pacjenta.

>> Elektroniczne L4 już od 1 grudnia! Co powinniśmy wiedzieć? [INFORMATOR]

Dzwoniąc pod numer Telefonicznej Informacji Pacjenta - 800 190 590, dowiemy się m.in.:

  • jak uzyskać ubezpieczenie zdrowotne lub kartę EKUZ,
  • jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej,
  • jak zgłosić naruszenie praw pacjenta,
  • jakie formalności należy wypełnić, aby wyjechać do sanatorium,
  • adresy placówek medycznych w okolicy miejsca zamieszkania.

- To pierwszy etap wprowadzanych zmian - informuje Sylwia Wądrzyk, rzecznik prasowy Centrali NFZ. - Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad medycznych.

>> Bezpłatne leki dla seniorów 75+: Lista leków, komu przysługują? [INFORMATOR]

W 2017 infolinie NFZ obsługiwały około 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Natomiast liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła już 338 tysięcy.

>> Zajrzyj też na PoradnikZdrowie.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki