Dworzec Warszawa Zachodnia: Wielkie otwarcie [AUDIO, WIDEO]

2015-12-09 13:16

Nowy dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia został oddany do użytku. Budynek o powierzchni ok. 1 300 mkw. zlokalizowany jest przy Alejach Jerozolimskich.

Dworzec Zachodni PKP

i

Autor: Archiwum serwisu Dworzec Zachodni PKP

W Warszawie otworzono nowy dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia. Budynek o powierzchni ok. 1 300 mkw. zlokalizowany jest bezpośrednio przy Alejach Jerozolimskich. Lokalizacja obiektu ułatwi warszawiakom dostęp do komunikacji miejskiej.  - Pasażerowie chwalą ciekawy design, imponującą szklaną kopułę i otoczenie dworca, które już teraz wygląda atrakcyjnie, a po oddaniu do użytku sąsiadujących biurowców zyska jeszcze bardziej - powiedział Stanislav Frnka, prezes Zarządu HB Reavis Poland.

Najbardziej charakterystycznymi elementami nowego dworca są: szklana kopuła o powierzchni 500 mkw. oraz wysoka na 20 metrów wieża zegarowa z tarczą o średnicy 3,5 metra. Budynek mieści się praktycznie pod ziemią. W zlokalizowanej na poziomie - 1 hali znajduje się 6 stanowisk kasowych i dwa biletomaty, w których można kupić bilety kolejowe i komunikacji miejskiej. Do dyspozycji podróżnych będą m.in. restauracja, salonik prasowy, księgarnia, kantor oraz dwa bankomaty.

Nowy dworzec PKP

i

Autor: Archiwum serwisu Nowy dworzec PKP

Poza tym na poziomie 0 znajdują się 33 miejsca parkingowe typu kiss & ride, gdzie osoby odprowadzające będą mogły bezpłatnie zostawić samochód na 15 minut. - Stworzyliśmy miejsce, w którym pasażerowie w komfortowych warunkach mogą zaczekać na pociąg, wypić kawę i kupić gazetę. Dworzec został zbudowany zgodnie z najnowszymi trendami, przestrzeń jest efektywnie zaplanowana i funkcjonalna - mówi Jarosław Bator, członek Zarządu PKP S.A. I dodaje: Tworząc nową Warszawę Zachodnią, zwiększyliśmy przestrzeń dla podróżnych, którzy wciąż mogą korzystać z dotychczasowego obiektu przy ul. Tunelowej. Głównym celem nowego dworca jest obsługa połączeń lokalnych, z których korzystają osoby dojeżdżające codziennie do pracy w Warszawie z okolicznych miejscowości. Jestem przekonany, że już wkrótce wielu zmotoryzowanych przesiądzie się na pociąg, by szybciej i bardziej komfortowo odbyć podróż do biura.

Dworzec jest dostosowany do osób niepełnosprawnych: okna kasowe mają obniżone blaty, zrobiono także ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, dostosowano toalety i wyznaczone miejsca parkingowe.
Budowa dworca trwała 12 miesięcy.

Szczegóły zna Paweł Mytlewski, reporter Radia ESKA.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki