Inwestycja rozwleka się w czasie

Budowa trasy kolejowej do Zegrza jeszcze bardziej opóźniona. Dotarła brakująca geowłóknina

2023-01-26 15:05

Wykonawca trasy kolejowej do Zegrza, po kilku miesiącach opóźnień, mógł znów ruszyć z pracami pełną parą. Inwestycję opóźniły komplikacje związane z ukształtowaniem terenu. Kolejarze musieli kupić specjalną geowłókninę wzmacniającą nasypy. Materiały w końcu dotarły, a robotnicy wrócili do pracy przy nasypach kolejowych.

Robotnicy wrócili na plac budowy

Na placu budowy w Zegrzu i Wieliszewie znów zaczął pracować ciężki sprzęt. Robotnicy zabrali się za dokończenie swoich robót, które w większości stanęły na kilka miesięcy z uwagi na brak specjalistycznych materiałów. Budowę dwóch stacji kolejowych – Wieliszew Centrum i Zegrze Południowe – wstrzymały problemy z grząskim gruntem. - W trakcie realizacji projektu badania nasypu i podłoża wykazały odmienne warunki geologiczne. Po wypracowaniu metody wzmocnienia nasypu wykonawca opracował dokumentację projektową i przystąpił do realizacji – informował w listopadzie ubiegłego roku rzecznik PKP PLK Karol Jakubowski.

Prace wstrzymała geowłóknina

Kolejarze byli zmuszeni do kupienia specjalnej geotkaniny o podwyższonych parametrach, która dostępna była tylko na zamówienie. Od terminu dostawy zależało dalsze przystąpienie do prac. Wtedy rzecznik zapewniał, że materiał służący do wzmocnienia nasypu kolejowego powinien dotrzeć na plac budowy w ciągu miesiąca. Ostatecznie dotarł w styczniu. 

Do momentu dostawy geotkaniny, wykonawca realizował prace związane ze wzmocnieniem bocznych części nasypu na odcinku ponad 1,5 km. W obrębie stacji Zegrze Południowe układane były nowe tory, rozjazdy i ustawiane słupy sieci trakcyjnej. Budowane były korpusy i nawierzchnia peronów. Wykonane zostało odwodnienie. Od strony Wieliszewa wybudowane zostały przepusty pod torami – powiedział w piątek rzecznik PKP. 

Kolej do Zegrza jeszcze bardziej opóźniona!

Inwestycja, która po 29 latach, ma znów połączyć Warszawę z Zalewem Zegrzyńskim, miała być gotowa do końca 2022 roku. Komplikacje, które napotkali robotnicy spowodowały, że budowa znacznie się opóźniła. Budowa warta 45 milionów złotych miała zakończyć się w Marcu 2023 roku. Te zapewnienia znów uległy zmianie. Jak przekazał Karol Jakubowski, nowy planowany kolejny termin to II kwartał 2023 roku. 

Kolej do Zegrza. Po budowie hula wiatr
Sonda
Lubisz podróżować pociągiem?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki