Mają słynne kwadratowe burgery. Amerykański gigant wchodzi do Polski! Szturmem podbije rynek?

2025-05-22 8:55

Amerykańska sieć fast food Wendy's, znana z charakterystycznych kwadratowych burgerów, planuje ekspansję na polski rynek. Jak donosi "Puls Biznesu", rozmowy z potencjalnym franczyzobiorcą są na zaawansowanym etapie. Czy Wendy's powtórzy sukces McDonald's i Burger Kinga, a może zaskoczy nas czymś zupełnie nowym? Polscy fani burgerów zacierają ręce, czekając na debiut kultowej marki.

 Amerykański gigant fast food, Wendy's, znany z kwadratowych burgerów i podbijający podniebienia od Ohio po Dubaj, szykuje się do ekspansji na polski rynek!

i

Autor: Shutterstock

Kwadratowe burgery i mrożone desery frosty – czym Wendy's zaskoczy Polaków?

Wendy's to sieć, która od lat cieszy się popularnością w Stanach Zjednoczonych i na całym świecie. Jej znakiem rozpoznawczym są kwadratowe hamburgery ze świeżej wołowiny, które wystają poza bułkę, dając wrażenie większej porcji mięsa. W menu znajdziemy również pikantne kanapki z kurczakiem oraz popularny deser frosty, który można jeść łyżką lub pić przez słomkę.

Teraz symbol amerykańskiego snu w wersji z kwadratowymi burgerami, ketchupem i frytkami przygotowuje się do postawienia pierwszego kroku nad Wisłą” – informuje "Puls Biznesu".

Choć konkretna data otwarcia pierwszego lokalu Wendy's w Polsce nie została jeszcze podana, proces od podpisania umowy franczyzowej do uruchomienia restauracji zazwyczaj trwa od 12 do 18 miesięcy. W innych krajach europejskich, takich jak Irlandia i Rumunia, pierwsze restauracje mają zostać otwarte jeszcze w tym roku.

Warto przypomnieć, że Wendy's gościło już w Krakowie i Warszawie w 2017 roku. Sieć badała wówczas rynek przy pomocy dwóch lokali tymczasowych. Przyciągnęły one wielu klientów. To właśnie wtedy przygotowano 450 burgerów, które zostały sprzedane w ciągu dwóch godzin. Czy tym razem Wendy's zostanie w Polsce na dłużej?

Ekspansja Wendy's – Polska częścią globalnej strategii

Wejście Wendy's na polski rynek jest częścią szerszej strategii sieci, która zakłada, że aż 70 proc. nowych lokali Wendy's w ciągu najbliższych czterech lat powstanie poza granicami USA. Polska, z jej rosnącym rynkiem fast food i zamiłowaniem do amerykańskich smaków, wydaje się być idealnym miejscem na ekspansję.

Polska scena fast food jest już mocno obsadzona przez takie giganty jak McDonald's, Burger King, Subway, Pizza Hut, Domino's Pizza czy KFC. Dwa lata temu dołączył do nich Popeyes. Czy Wendy's ma szansę na sukces w tak konkurencyjnym środowisku? Z pewnością kwadratowe burgery i mrożone desery Frosty mogą przyciągnąć nowych klientów, a silna marka i globalna strategia ekspansji dają nadzieję na trwałe zadomowienie się w Polsce.

Koniec popularnego McDonald'sa w Warszawie. Zamyka się też stacja paliw
Jemy co chcemy
Burger wagyu z foie gras

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki