Miało być zielono a jest szary beton. Koronawirus opóźnił sadzenie trawy [GALERIA]

2020-04-17 14:07 Mateusz Nadworski (mnadworski@grupazpr.pl)
Miała być trawa a jest szary beton
Autor: Artur Hojny/Super Express Miała być trawa a jest szary beton

Remont torów tramwajowych na ulicy Grochowskiej rozpoczął się w maju 2019 roku. Przez prawie pięć miesięcy tramwaje kursowały na objazdach. Prace warte 80 mln zł trwają jednak do dziś. Tory miały pokryć zielone rośliny, do tej pory widać jednak szary beton. Dlaczego? Odpowiedzią jest koronawirus.

Miało być zielono a jest szaro i ponuro. Co z nowym torowiskiem na Grochowskiej? Teraz widać wyraźnie, że nie wszystko udało się dokończyć robotnikom. Zamiast obiecywanej zielonej linii na środku ulicy, w oczy rzuca się wybetonowany długi pas. Tory miały być pokryte dorodną, piękną trawą. - W ubiegłym roku po fali upałów podjęliśmy decyzję o tym, że na torowisku nie będzie trawy, którą trzeba często podlewać, nawet co drugi dzień. Wybraliśmy rozchodnik, roślinę droższą ale nie potrzebującą tyle wody co trawa – stwierdził Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich.

Niezwykłe murale dla dzieci i lekarzy w szpitalu MSWiA! Razem damy radę! Dziękujemy!

W takim razie, należy jeszcze zapytać kiedy szary beton pokryje nowoczesna roślina? W połowie marca spółka informowała nas, że ma to nastąpić na przełomie zimy i wiosny. Ten termin już dawno minął a na torach pojawiła się trawa, ale samosiejka. Spytaliśmy więc spółkę po raz drugi. - Zieleń na Grochowskiej na pewno się pojawi. Jesteśmy w trakcie przygotowań do sadzenia ale już wiemy, że obecna sytuacja związana z koronawirusem może sprawić, że nasze plany się opóźnią. Na pewno ich nie porzucamy. Chcemy, by wszystko było ukończone w ciągu 2 do 3 miesięcy – przekazał Maciej Dutkiewicz.

Chcesz uratować warszawską gospodarkę? Sprawdź, jak kupić produkty od regionalnych wytwórców

NAKAZ noszenia maseczek. Oprócz POUCZENIA od policji DOSTANIESZ coś jeszcze

Jeśli już dojdzie do rozkładania rozchodnika to tramwajarze mają prowadzić to nocami w ciągu przerwy, gdy nie jeżdżą przez kilka godzin tramwaje. Mniej więcej między 24:00 a 4:00.

Odnowiona trasa z nowymi torami ma zapewnić wyższy poziom bezpieczeństwa, głównie dzięki instalacji sygnalizacji, regulacji szerokości pasów, zmuszającej kierowców do wolniejszej jazdy oraz budowie azyli dla pieszych. Zostały przebudowane przystanki, są wyższe i szersze. Teraz mogą z nich korzystać pasażerowie z niepełnosprawnościami i opiekunowie z dziećmi w wózkach. Do przystanków prowadzą teraz dojścia z dwóch stron, co skraca do nich drogę. Na przebudowanych peronach został zainstalowany system dynamicznej informacji pasażerskiej, która informuje za ile minut przyjedzie następny tramwaj. Między rondem Wiatraczna a Zieleniecką tramwajarze wymienili konstrukcję torowiska na nową, na remontowanym odcinku znalazło się 9 km szyn. Przebudowanych zostało 12 przystanków. Koszt całej inwestycji to około 80 milionów złotych.

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj.

ZOBACZ JAK WYGLĄDAŁO OTWARCIE ULICY GÓRCZEWSKIEJ:

Kierowcy jeżdżą już ulicą Górczewską

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.