Kilkaset podpisów

„Odblokujcie Warszawę z korków!” - Aktywiści złożyli petycję w Zarządzie Dróg Miejskich

2023-02-24 16:38

Pod budynkiem warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich aktywiści z partii Nowa Nadzieja zabrali głos w sprawie organizacji ruchu w centrum stolicy. Działacze złożyli drogowcom petycję w sprawie przywrócenia ruchu przez plac Pięciu Rogów oraz zachowania przejezdności ul. Złotej i Kruczej, podpisaną przez kilkuset mieszkańców. Walczą o odblokowanie Warszawy z korków.

Aktywiści złożyli petycję u drogowców

Podpisy jakie dzisiaj składamy to wyraz woli obywatelskiej partycypacji warszawiaków w sprawach ich dotyczących. Władze Warszawy traktują ruch samochodowy jako ten „gorszego sortu” podczas kiedy dla niektórych to najbardziej opłacalne i komfortowe rozwiązanie. Ograniczony ruch samochodowy w tym jakże ważnym miejscu jest całkowicie pozbawiony sensu i nie sprzyja idei odkorkowania miasta – mówił w piątek, 24 lutego Kami Gabriel Janic, jeden z aktywistów, którzy zebrali się tego dnia przed siedzibą Zarządu Dróg Miejskich przy Chmielnej.

Więcej zieleni kosztem płynności ruchu w mieście

Aktywiści mówili o hipokryzji władz miasta. - Władze Warszawy przyjęły kurs na zwiększanie tzw. stref zielonych w przestrzeni miasta, kosztem płynności ruchu drogowego w mieście. Tymczasem Plac Pięciu Rogów został pokryty betonem – stwierdził inny przedstawiciel Nowej Nadziei, Jakub Szostek, który dodał, że trzeba jak najszybciej przywrócić ruch samochodowy na pl. Pięciu Rogów z uwagi na jego sąsiadowanie z kluczowymi skrzyżowaniami w Warszawie.

Likwidacja przejazdu przez Plac Pięciu Rogów to gigantyczne korki

Jacek Władysław Bartyzel, prezes okręgu Warszawa partii Nowa Nadzieja, podkreślił, że likwidacja przejazdu przez pl. Pięciu Rogów doprowadziła do gigantycznych korków na okolicznych ulicach i w al. Jerozolimskich.

Trzaskowski niszczy Warszawę

Na dodatek zdaniem Bartyzela, władze Warszawy kontynuują politykę złośliwego utrudniania poruszania się po mieście samochodem. W planach ratusza są tak radykalne pomysły, jak likwidacja tunelu pod Marszałkowską i zastąpienie tego tunelu sadzawką. Planowane jest także zwężenie jedynej niezakorkowanej ulicy w Śródmieściu, tj. ul. Kruczej na jej południowym odcinku. Takie zmiany doprowadziłyby do jeszcze większego zakorkowania miasta. Bartyzel zaznacza, że „Rafał Trzaskowski dokonuje największych zniszczeń warszawskiej infrastruktury komunikacyjnej po 1944 roku”. Nowa Nadzieja domaga się zaprzestania polityki dyskryminacji zmotoryzowanych.

Sonda
Czy Rafał Trzaskowski jest dobrym prezydentem Warszawy?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki