ZAKAZ pokazywania reklamy z RACHEL WEISZ - Anglicy nie chcą sztucznych lasek

2012-02-03 3:15

Reklama kremu przeciwzmarszczkowego jednej z popularnych firm kosmetycznych została zakazana w Wielkiej Brytanii. Brytyjscy urzędnicy uznali, że gwiazda światowego kina Rachel Weisz (42 l.) na zdjęciach promujących krem jest za bardzo wyretuszowana komputerowo.

Urząd ds. standardów w reklamie, który odpowiedzialny jest za dopuszczenie reklam na tamtejszy rynek, uznał, że Weisz, laureatka Oscara za drugoplanową rolę w filmie "Wierny ogrodnik", w rzeczywistości nie wygląda tak korzystnie, jak na billboardach.

- Cyfrowa manipulacja jest za duża. Twarz została zmieniona i nie wygląda jak u normalnej kobiety: cera jest zbyt gładka, skórę rozjaśniono i usunięto cienie pod oczami. Zdjęcie wprowadza w błąd konsumentki - argumentują urzędnicy.

Firma odpowiada, że stara się tylko, aby kobieta w reklamie wyglądała jak najkorzystniej.

Wcześniej brytyjscy urzędnicy z tego samego powodu zakazali reklamy kosmetyków z Julią Roberts (45 l.).

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki