Bezpieczne, bo z Pocztą Polską

2014-03-05 1:00

Poczta Polska rozbudowuje swoją ofertę ubezpieczeniową. Już dziś klienci mogą kupić polisę komunikacyjną i majątkową. Ubezpieczenie jest dostępne zarówno w placówkach pocztowych jak i u listonoszy.

Aż 60 proc. Polaków korzysta z różnego rodzaju ubezpieczeń – wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Global. Najczęściej ubezpieczamy samochód, w dalszej kolejności decydujemy się na polisę na życie oraz majątkową.

Coraz większy pakiet

Największy operator pocztowy rozpoczął sprzedaż polis pod marką „Ubezpieczenia pocztowe”. W placówkach Poczty Polskiej można kupić polisy komunikacyjne – OC, Autocasco, Assistance i NNW oraz majątkowe, czyli mieszkań i domów.

Operator już pracuje nad wprowadzeniem kolejnych ubezpieczeń: rolnych i prawdopodobnie także turystycznych.W drugiej połowie roku ma ruszyć sprzedaż polis na życie. Dostępne mają być ubezpieczenia ochronne oraz bancassurance, czyli ubezpieczenia na życie stanowiące zabezpieczenie kredytów i pożyczek oraz dołączane do rachunków bankowych. – Oferta jest prosta, przystępna cenowo, a co najważniejsze – obecna w największej sieci dystrybucyjnej w kraju mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej - Poczta ma już duże osiągnięcia w rozwoju produktów bankowych. Teraz przyszła pora na mocne uderzenie w segmencie ubezpieczeń.

Swoją ofertę ubezpieczeniową Poczta Polska budowała w oparciu o doświadczenie innych krajów europejskich, m.in. poczty włoskiej, która uzyskuje ponad 50 proc. przychodów z ubezpieczeń, w szczególności tych życiowych.

W zakresie ubezpieczeń komunikacyjnych Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych, należące w całości do Poczty Polskiej, skonstruowało ofertę we współpracy z partnerem – MTU Moim Towarzystwem Ubezpieczeń S.A. z grupy Ergo Hestia. Ubezpieczenia mieszkań i domów są oferowane przez Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Pocztowe, podmiot z Grupy Poczty Polskiej.

Dostępna sieć sprzedaży

Ubezpieczenia można kupić już w specjalnych pocztowych strefach finansowych lub w placówkach poczty na terenie całego kraju – od niemal 6 tys. sprzedawców. W ciągu najbliższych miesięcy ich liczba ma wzrosnąć do 10 tys.

Według Aleksandry Widziewicz, prezes zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych są to osoby przeszkolone ze wszystkich produktów oferowanych przez operatora. - Sieć była budowana przez ostatnie dwa lata, oraz będzie rozbudowywana w tym roku, tak aby można było kupić ubezpieczenie w każdej placówce pocztowej - wyjaśnia Aleksandra Widziewicz. Umowę ubezpieczenia można zawrzeć także podczas wizyty listonosza, który ma licencję na jego sprzedaż. Poczta pracuje nad usprawnieniem tego typu transakcji i wyposaża swoich pracowników w smartfony z aplikacją, która uprości sprzedaż polis. Na razie listonosze mają możliwość sprzedaży ubezpieczeń OC i NNW. W ramach projektu pilotażowego w urządzenia mobilne wyposażono 300 listonoszy, w marcu tego roku będzie je miało już w sumie 500 osób, w kolejnych okresach proces ten będzie kontynuowany.

Poczta Polska ze swoją ofertą ubezpieczeniową chce dotrzeć do osób z mniejszych miejscowości, których mieszkańcy często mają problem z dostępnością do oferty ubezpieczeniowej i bankowej.

poczta polska akcja

i

Autor: archiwum se.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki