Podpisem elektronicznym całkowicie zastąpisz swój tradycyjny, odręczny podpis. Dzięki temu przy załatwianiu formalności nie będziesz musiał osobiście fatygować się w wiele miejsc, na przykład wystawać w kolejkach na poczcie czy w urzędzie. Pamiętaj jednak, że nie każdy podpis elektroniczny jest tak samo ważny. Istnieją bowiem ich trzy rodzaje: zwykły, zaawansowany i kwalifikowany. Tylko ten ostatni będzie miał taką samą moc prawną, jak podpis własnoręczny.
Jak uzyskać podpis elektroniczny
Kwalifikowany podpis elektroniczny możesz zakupić u dostawców kwalifikowanych usług zaufania, nadzorowanych przez Ministerstwo Cyfryzacji. Jednym z nich jest KIR (Krajowa Izba Rozliczeniowa), który podpis elektroniczny ma w swojej ofercie od 20 lat, czyli od początku istnienia tej usługi w Polsce. W ofercie KIR znajdziesz nie tylko standardowy zestaw – kwalifikowany podpis elektroniczny o wdzięcznej nazwie Szafir wraz z kartą zabezpieczającą – a także wersję mobilną na telefon mSzafir. Mobilny podpis mSzafir jest także dostępny w wersji jednorazowej, czyli do podpisania pojedynczego dokumentu. Wszystkie formalności można załatwić na stronie internetowej elektronicznypodpis.pl lub w Regionalnych Centrach Sprzedaży KIR które swoje siedziby mają w 12 miastach w całej Polsce.
Czerp korzyści z e-podpisu
Wyobraź sobie wielki stos dokumentów leżących na biurku i czekających na twój podpis. Nadgarstek boli na samą myśl, prawda? Mając wszystkie dokumenty w wersji cyfrowej, z pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego jesteś w stanie się z nimi uporać w kilka chwil. Dzięki mSzafir możesz podpisać nawet kilka tysięcy dokumentów naraz!
Jeśli kierujesz firmą, na pewno dobrze wiesz, ile kosztują wysyłki kurierskie, papier i tusz do drukarek czy nawet segregatory. Na tym wszystkim można zaoszczędzić, przestawiając firmę na elektroniczny obieg dokumentów i korzystanie z e-podpisu.
Dodatkowo zyskujesz pewność, że faktury, umowy i inne dokumenty będą skutecznie zabezpieczone przed kradzieżą i fałszowaniem.
Poza tym nie zostawaj w tyle! Przedsiębiorstwa odchodzą od papieru nie tylko ze względów praktycznych, ale i ekologicznych. Posługując się e-podpisem, e-pieczęcią i rejestrując w Krajowym Systemie e-Faktur pokażesz, że prowadzisz nowoczesny, oszczędny paperless biznes, zorientowany na redukcję śladu węglowego.
Więcej informacji znajdziesz na stronach: www.elektronicznypodpis.pl/.
Dowiedz się więcej na: Przyszłość dokumentów jest cyfrowa
Partnerem materiału jest

i