ORLEN w ruchu jeszcze szersza oferta pozapaliwowa i kompleksowość usług

i

Autor: Materiały Promocyjne

ORLEN w ruchu jeszcze szersza oferta pozapaliwowa i kompleksowość usług

2021-02-26 0:00

Bardzo ważnym obszarem działalności PKN ORLEN jest sprzedaż detaliczna. Aby móc skutecznie ją rozwijać, powstaje nowa marka: ORLEN w ruchu. Koncern planuje rozszerzyć sprzedaż pozapaliwową, wykorzystując potencjał od lat istniejącej na rynku spółki Ruch, oraz rozwinąć usługi kurierskie i punkty odbioru paczek.

W ramach nowej strategii Grupy Kapitałowej ORLEN powstaną formaty sprzedaży detalicznej dostępne poza stacjami paliw. Pierwsze punkty sprzedaży zostaną uruchomione w pierwszej połowie 2021 r. We wrześniu br. klientom zostanie udostępniona usługa „ORLEN Paczka”, obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek. ORLEN planuje uruchomić takie punkty przy stacjach paliw i kioskach, ale postawi też automaty paczkowe w atrakcyjnych lokalizacjach dających klientom możliwość szybkiego i wygodnego odbioru przesyłek.

Silny rozwój oferty pozapaliwowej

PKN ORLEN rozwija się w wielu segmentach. Jest to przemysł rafineryjny, petrochemiczny, energetyka, jak i sprzedaż detaliczna, która stanowi solidny filar działalności firmy. Detal pozwala na roczny zysk operacyjny przekraczający 3 mld zł. Sprzedaż detaliczna stale rośnie, a jej rozwój ma dodatkowo stymulować wykorzystanie doświadczenia i zasobów spółki Ruch. Zgodnie ze strategią ORLEN 2030, inwestycja w rozwój detalu rzędu ok. 11 mld zł spowoduje wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.

ORLEN w ruchu – nowe formaty sprzedaży

Sprzedaż detaliczna PKN ORLEN jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych działalności koncernu. W ramach rozwoju tego obszaru zostanie rozszerzona oferta produktowo-gastronomiczna. Klienci będą mogli korzystać z dotychczasowej oferty sprzedażowej kiosków, wzbogaconej o lubiane i sprawdzone produkty z oferty gastronomicznej stacji ORLEN.

ORLEN w ruchu jeszcze szersza oferta pozapaliwowa i kompleksowość usług

i

Autor: Materiały Promocyjne

W odpowiedzi na potrzeby klientów i tendencje rynkowe powstały 3 koncepty nowoczesnych formatów sklepowo-gastronomicznych. Pierwsza koncept to punkty o powierzchni ok. 20 m2 . Wprowadzone zostaną także lokale o powierzchni 60-70 m2 (wolnostojące oraz zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych). Trzeci projekt to kąciki kawowe pod marką stop.cafe, które pojawią się w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu (dworce, biurowce, lotniska). Sprzedaż w kącikach kawowych będzie w pełni zautomatyzowana. W tym roku powstanie 40 punktów pod marką „ORLEN w ruchu”, a docelowo w ciągu 5 lat będzie ich 900.

Sieć kurierska dla doręczeń następnego dnia

Koncern zainwestuje również w rozwój usług kurierskich. W sieci punktów „ORLEN Paczka” do końca 2021 r. ma powstać 5,5 tys. punktów odbioru paczek, a docelowo – ok. 10 tys. Klienci będą mieli dostęp do 2 tys. automatów paczkowych, z czego 500 automatów uruchomionych zostanie w tym roku. Oznacza to, że niezależnie od pory, przez 24 godziny na dobę, klienci będą mogli odbierać i nadawać paczki na stacjach paliw ORLEN oraz w automatach paczkowych. W nowej usłudze „ORLEN Paczka” przesyłka powinna dotrzeć do klienta następnego dnia. Rozwój tej usługi będzie stopniowo obejmował kolejne punkty, po wcześniejszej optymalizacji procesów logistycznych oraz dostosowaniu dawnych kiosków. Kompleksowe podejście do oczekiwań klientów, którzy cenią sobie wygodę, prostotę i nowoczesne rozwiązania, to szansa na zatrzymanie lojalnych klientów, ale i pozyskanie nowych.

Bezpiecznie nadawaj i odbieraj

Aby maksymalnie ograniczyć ryzyko związane z obecną sytuacją pandemiczną, Grupa ORLEN udostępni swoim klientom aplikację mobilną, która pozwoli im bezpiecznie nadawać i odbierać paczki.

Partnerem materiału jest PKN ORLEN

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki