PKP Intercity wprowadza więcej tanich biletów na pociągi IC i TLK

i

Autor: Materiały prasowe

PKP Intercity wprowadza więcej tanich biletów na pociągi IC i TLK

2022-04-29 13:00

PKP Intercity rozszerza ofertę Promo i obejmuje nią wszystkie pociągi. Dzięki pięciu progom promocyjnym w sprzedaży pojawią się bilety w cenach niższych niż do tej pory. Nowa oferta Promo zacznie obowiązywać w pociągach kategorii IC i TLK od 5 maja i zastąpi dotychczasową – Wcześniej. Od ubiegłego roku Promo działa już w pociągach ekspresowych, czyli połączeniach kategorii EIP oraz EIC. Nie zmieniają się ceny bazowe, od których będą naliczane zniżki.

Rozszerzenie oferty Promo na wszystkie pociągi sprawia, że bilety na połączenia IC i TLK będą podzielone teraz według pięciu poziomów promocji, a nie trzech, jak do tej pory. Promo ma pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 45 (bilety tańsze o 45 proc. od ceny bazowej), Promo 30 (tańsze o 30 proc.) i Promo 15 (tańsze o 15 proc.).

Podróże mogą być tańsze niż do tej pory

Dzięki nowej ofercie ogólnodostępne staną się bilety w cenach niższych niż do tej pory. Na najpopularniejszych trasach, takich jak z Warszawy do Krakowa, Trójmiasta, Katowic czy Poznania, ceny biletów będą zaczynać się od 19 zł. Do tej pory najtańsze bilety promocyjne w tych relacjach kosztowały ok. dwa razy tyle. Z kolei podróże ze stolicy do Łodzi, Lublina czy Białegostoku będą możliwe już za 14 zł.

Teraz promocyjne bilety na wszystkie pociągi PKP Intercity będą dostępne na różnych etapach sprzedaży – po jej uruchomieniu, na kilkanaście dni przed podróżą, jak i na kilka dni przed odjazdem pociągu, a nawet w dniu podróży.

Tańsze bilety na pierwszą klasę

Bilety w promocyjnych cenach obejmą zarówno pierwszą, jak i drugą klasę. Oferta Wcześniej obowiązywała tylko w drugiej klasie, więc dzięki zmianie oferty na Promo podróżowanie w wyższym standardzie stanie się tańsze. Bilety będą dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym także u konduktora w pociągu.

Dostępność poszczególnych biletów promocyjnych nie będzie już zależna od wyprzedzenia, z jakim pasażer kupi bilet, na czym bazowała oferta Wcześniej, a od popularności danego pociągu. Czasami wystarczy wybrać pociąg o nieco mniej popularnej godzinie, by kupić dużo tańszy bilet.

Odpowiedź na zmieniające się trendy w podróżowaniu

Ostatnie dwa lata przyczyniły się do zmiany sposobu, w jaki Polacy planują wyjazdy. Jak pokazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie PKP Intercity, 73 proc. Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem. 64 proc. respondentów deklaruje, że znacząco niższa cena biletu skłoniłaby ich do wyboru pociągu wyjeżdżającego w mniej popularnym terminie, np. w środku tygodnia.

Partnerem materiału jest PKP INTERCITY

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki