SZOK! Polacy PIJĄ MNIEJ WÓDKI. Zamiast czystej wolą WÓDKI SMAKOWE

2012-02-21 12:11

Tak źle jeszcze nie było! Podwyżki cen paliw, żywności i podatków odbiją się na portfelach Polaków, które coraz częściej święcą pustkami. Niestety pogarszający się stan finansów Polaków wiąże się z koniecznością rezygnacji z używek. Kryzys dopadł także rynek alkoholi. Z miesiąca na miesiąc spada sprzedaż klasycznej, czystej wódki. Polacy mniej wydają na alkohol i mniej piją, a jeśli już decydują się na spożycie mocnych trunków wybierają wódki smakowe.

Zmuszeni do oszczędzania Polacy coraz częściej rezygnują z tradycyjnych metod na pozbycie się trosk i zmartwień. Czasy gdy wydawali majątek, by utopić swe swmutki w alkoholu odchodzą w zapomnienie. W "Rzeczpospolitej", że od 2011 roku spada sprzedaż klasycznej czystej wódki.

Producenci wysokoprocentowych napojów i Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy biją na alarm. Tylko w zeszłym roku Polacy wydali na alkohol o niemal 450 mln złotych mniej niż w 2010 roku. A będzie jeszcze gorzej. Kryzys czystej wódki może się jeszcze pogłębiać, maleje popyt na wódki drogie i dobre jakościowe. Polacy częściej sięgają po wódki smakowe.

Dlaczego Polacy nie chcą już pić czystej wódki?

Konsumenci wybierają wódki smakowe, bo zmie­nia­ją się ich po­trze­by kon­su­men­tów. Nie piją wódki, żeby się upić, ale by delektować się smakiem. Na po­pu­lar­no­ści zy­sku­ją na­to­miast drin­ki i kok­taj­le. Polaków kusi bogata oferta wódek smakowych o owocowym smaku.

Producenci smakowych alkoholi chcą wykorzystać zmianę upodobań, by więcej na tym zarobić. Marże wódek smakowych, które mają niższą zawartość procentów są większe niż w przypadku czystych wódek.




Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki