UOKiK konta LIDL: Lidl wprowadza klientów w błąd?

2012-02-26 7:51

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw sieci Lidl. Chodzi o wykorzystanie przez handlowców raportu UOKiK dotyczącego jakości produktów oferowanych przez supermarkety pod własną marką. Lidl ogłosił, że wypadł w nim najlepiej. Nie dodał jednak, że raport nie jest miarodajny, bo nie zbadano w nim takiej samej liczby poszczególnych sklepów.

- W przypadku stwierdzenia stosowania niezgodnych z prawem praktyk na przedsiębiorcę może zostać nałożona kara finansowa w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku poprzedzającym wydanie decyzji.

Co na to Lidl? - Firma Lidl Polska dokłada wszelkich starań, by wyjaśnić wątpliwości zgłoszone ze strony prezes UOKiK - oświadcza krótko zarząd Lidl Polska. I dodaje, że "ze względu na dobro toczącego się postępowania wstrzymuje się z udzielaniem dodatkowych informacji".

Zastrzeżenia urzędu dotyczą reklamy, jaką przygotował Lidl. "Raport Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Lidl uzyskał najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania produktów oferowanych pod marką własną!" - brzmi ogłoszenie.

Jak się okazuje, sieć handlowa posłużyła się tabelą z raportu UOKiK, w której miał najlepszy wynik pod względem jakości skontrolowanych produktów. Tyle że liczba skontrolowanych sklepów różniła się w przypadku każdej sieci. Zawarte w raporcie dane nie pozwalają więc stwierdzić, kto jest najlepszy.

- Przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających słabszych uczestników rynku w błąd - mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki