Nowa aplikacja MTA przyspieszy komunikację. Zamiast do kolejki po bilet – do pociągu z telefonem

2016-07-07 2:00

Dojazdy pociągami Metro-North i Long Island Railroad będą nieco mniej uciążliwe dla pasażerów. A co najważniejsze, szybsze. Wszystko dzięki nowej aplikacji Metropolitarnych Zakładów Komunikacyjnych (MTA). eTix – bo tak się nazywa – sprawi, że zamiast stawać w kolejce do kasy czy przed automatem po bilet, wystarczy, że pasażerowie nie zapomną telefonu i wsiądą sobie z nim do pociągu, z którego później konduktor zeskanuje bilet.

Jak zapowiedzieli przedstawiciele MTA wraz z gubernatorem Cuomo, który lansował nowy program i obiecuje pomoc finansową na jego rozszerzenie na wszystkie pociągi, metro i autobusy, nowa aplikacja na smartphone'y będzie dostępna do ściągnięcia do końca tego lata. Za darmo. eTix pozwoli pasażerom na kopienie biletu, sprawdzenie rozkładu i upewnienie się czy nie ma opóźnień lub zmian w kursowaniu pociągów a także pozwoli im łatwo i szybko składać ewentualne reklamacje i żądania zwrotu kosztów w przypadku problemów komunikacyjnych. Z kolei w 2017 roku pasażerowie pociągów LIRR i Metro-North będą mogli za pomocą tej aplikacji kupić elektroniczną MetroCard, umożliwiającą im transfer do jedenastu linii metra na stacjach Grand Central Terminal i Penn Station.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki