Pod Manhattanem świdrują aż miło

2013-02-08 3:00

System nowojorskiego metra - który jest już i tak największym w całym kraju - rozrasta się jeszcze bardziej. Głęboko pod powierzchnią metropolii armia robotników zaopatrzona w potężne maszyny drąży tunele. Dzięki nim niektóre istniejące linie pojadą dalej, dodana też zostanie nowa linia metra T.

Jak podaje Zarząd Komunikacji Miejskiej (MTA), prowadzone są trzy projekty. Jeden z nich to East Side Access, który m.in. połączy tunele pociągów LIRR ze wschodnim Manhattanem i nową stacją na Sunnyside na Queensie. Kolejny projekt to Second Avenue Subway, czyli nowa linia metra, która ma pojechać pod drugą aleją. Ostatnim jest przedłużenie trasy pociągów linii 7 - z Times Square

do Hudson Yards.

Koszt tych trzech projektów to około 15 miliardów dolarów. Jak podaje MTA, mają one zostać ukończone do 2019 roku i sprawią, że system nowojorskiego metra będzie jeszcze większy i sprawniejszy.

Obecnie z 468 stacji metra rocznie korzysta 1,6 mld pasażerów, dziennie jest to około 5 milionów ludzi. Dla porównania, w amerykańskiej stolicy jest to 800 tys. pasażerów dziennie, a w San Francisco 400 tysięcy.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki