Volkswagen ID.3

i

Autor: Volkswagen Volkswagen ID.3

Grupa Volkswagen w roku COVID-owym sprzedała rekordową ilość aut elektrycznych i hybrydowych

2021-01-15 14:08

Mimo pandemii koronawirusa Grupa Volkswagena w 2020 roku dostarczyła swoim klientom z całego świata 9,3 miliona samochodów. Choć na tle roku poprzedniego koncern odnotował ogólny spadek sprzedaży, zainteresowanie elektrycznymi modelami przerosło wszelkie oczekiwania. W ubiegłym roku Volkswagen dostarczył ponad 230 tys. aut z napędem bezemisyjnym - to o ponad trzy razy więcej, niż w 2019 roku. Powodzeniem cieszyły się także modele z napędem hybrydowym typu plug-in -sprzedaż niskoemisyjnych aut wzrosła o 175 proc.

Rok 2020 był ciężki dla wielu producent, ale mimo to Volkswagen zdołał dostarczyć swoim klientom z całego świata łącznie 9.305.400 samochodów. Oznacza to spadek – spowodowany pandemią – o 15,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Ostatecznie koncern w ubiegłym roku zwiększył nieznacznie swój udział w globalnym rynku samochodów osobowych. Znaczącą rolę odegrała w tym przypadku prowadzona przez Grupę Volkswagena ofensywa aut elektrycznych, która przyniosła wiele nowych modeli i spotkała się w minionym roku, mimo pandemii, z dużym zainteresowaniem klientów.

Elektryki i hybrydy

Niemiecka grupa dostarczyła dokładnie 231 600 samochodów elektrycznych (+214 proc), czyli ponad trzy razy więcej niż w 2019 roku. Dużą popularnością wśród nabywców cieszyły się również hybrydy plug-in dostarczone w liczbie 190 500 egzemplarzy (+175 proc.). W Europie Zachodniej udział aut elektrycznych w całkowitych dostawach koncernu Volkswagen wzrósł znacznie, bo do całych 10,5 proc (w 2019 roku: 1,9 procent).

Sprawdź: TEST WIDEO: Czy elektryczny Volkswagen ID.3 będzie w stanie zastąpić Golfa?

Sprzedaż w poszczególnych regionach świata

W Europie dostarczono klientom łącznie 3 616 900 samochodów (-20,5 proc.) znacznie zwiększając udział w rynku aut osobowych. W Europie Zachodniej samochody różnych marek koncernu dostarczono 2 939 900 klientom (-21,6 proce). W tych regionach dużą popularnością cieszyły się modele z elektrycznym układem napędowym zasilane energią z akumulatorów oraz modele hybrydowe typu plug-in. Największy udział modeli elektrycznych odnotowano w Niemczech - wzrósł do 11,6 proc. (w 2019 r.: 1,5 proc.). W sumie do klientów w Niemczech trafiło 1 097 700 samochodów z różnymi rodzajami układów napędowych (-19,5 proc.). W Europie Środkowej i Wschodniej dostawy zmniejszyły się o 15,6 proc. do 677 tys. egzemplarzy.

Zobacz: Takim SUV-em jeździ Lewandowski. Pełne gadżetów Audi e-tron Sportback 55 quattro - TEST, OPINIA, WIDEO

W regionie Ameryki Północnej dostarczono klientom blisko 786 tys. pojazdów różnych marek koncernu, co poskutkowało spadkiem na poziomie 17,4 proc.. W USA natomiast dostawy zmniejszyły się do 12,1 procent i wyniosły 574 800 samochodów.  W Ameryce Południowej koncern znacznie zwiększył udział w rynku. Do klientów trafiło prawie 489 tys. samochodów, czyli o 19,5 procent mniej niż w 2019 roku. W Brazylii, na największym rynku tego regionu, dostawy zmalały w niemal tym samym stopniu i wyniosły ok. 378 tys. aut. W regionie Azji i Pacyfiku najszybciej uporano się ze skutkami pandemii. Koncern Volkswagen odnotował tutaj spadek dostaw na poziomie 9,1 proc. i dostarczył klientom 4 122 200 pojazdów. W Chinach, na największym pojedynczym rynku koncernu, dostawy także spadły o 9,1 proc. i wyniosły 3 849 000 samochodów.

Grupa Volkswagen, sprzedaż samochodów w 2020

i

Autor: Volkswagen Grupa Volkswagen, sprzedaż samochodów w 2020

5 najpopularniejszych aut z w pełni elektrycznym napędem:

Model Sprzedane sztuki
Volkswagen ID.3 56 500
Audi e-tron 47 300
Volkswagen e-Golf 41 300
Volkswagen e-Up! 22 200
Porsche Taycan 20 000

5 najpopularniejszych modeli hybrydowych typu plug-in:

Model Sprzedane sztuki
Volkswagen Passat 27 200
Audi Q5 23 500
Porsche Cayenne 21 500
Skoda Superb 16 400
Volkswagen Golf 15 200

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki