Hyundai Bayon to NOWOŚĆ! Jest crossoverem B i powstał specjalnie dla Europy - WIDEO, ZDJĘCIA

2021-03-02 11:44

Hyundai Bayon wyjechał z cienia i prezentuje się w pełnej okazałości. Po szeregu zapowiedzi nareszcie możemy poznać nowego SUV-a uplasowanego w segmencie B, zajrzeć do wnętrza i poczytać o zastosowanych w nim rozwiązaniach. Auto zaprojektowane specjalnie na rynek Europy, uzupełnia gamę podwyższonych pojazdów w szerokim portfolio koreańskiej marki.

Hyundai Bayon to totalna nowość. Auto wyróżnia się podwyższonym zawieszeniem oraz charakterystycznymi cechami designu, informującymi z daleka, że mamy do czynienia z SUV-em. Projektanci sięgnęli po nową filozofię designu Sensuous Sportiness, która w interesujący sposób łączy emocje z innowacyjnymi rozwiązaniami projektowymi. Z przodu widzimy trzyczęściowe światła główne, które w połączeniu z wlotami powietrza tworzą niepowtarzalny projekt. Z boku można zauważyć dynamiczne linie oraz słupek C w kształcie strzały. Motyw strzały pojawia się także w tylnych lampach. W pełni ledowe reflektory i kierunkowskazy dopełniają nowoczesnego wyglądu samochodu. Kontrastowy dach w kolorze Phantom Black jest opcją.

Zobacz też: Widząc go w lusterku możesz się przestraszyć. Zjeżdżasz i patrzysz, że to nowy Hyundai Tucson - WIDEO

Kompaktowy rozmiar zewnętrzny i przyjazne rodzinie wnętrze. Wysoka pozycja siedząca ułatwi wsiadanie, a także doskonałą widoczność. Hyundai informuje, że przy długości 4180 mm, szerokości 1775 mm i wysokości 1490 mm (lub 1500 mm z 17-calowymi kołami), wymiary samochodu zapewniają idealną równowagę między kompaktowością a wygodą. Rozstaw osi wynosi 2580 mm, a prześwit 183 mm, co jest wynikiem lepszym niż w większości pojazdów segmentu B. Pojemność bagażnika obliczono na 411 litrów (1205 l po położeniu oparć foteli).

Duże okna wpuszczają sporo światła do kabiny, która jest bardzo przestronna jak na crossovera segmentu B. Wnętrze Hyundaia Bayon charakteryzuje się naciskiem na nowoczesność. Pośród urządzeń komunikacyjnych mamy 10,25-calowy cyfrowy zestaw wskaźników i 10,25-calowy system multimediów i nawigacji lub 8-calowy wyświetlacz systemu info-rozrywki. Bayon został wyposażony w najnowszą wersję systemu Hyundai Bluelink, dzięki czemu użytkownicy mogą korzystać z najnowocześniejszych usług Connected Car. 

Zobacz też: Elektryczny Hyundai IONIQ 5: płaska podłoga, duży zasięg i świetne osiągi - WIDEO, ZDJĘCIA

Wyposażenie obejmuje bezprzewodową łączność Apple CarPlay i Android Auto. Dwa porty USB dla pasażerów z przodu i jeden z tyłu umożliwiają jednoczesne ładowanie do trzech urządzeń. Jeden z przednich portów pozwala również na przesyłanie danych, umożliwiając pasażerom podłączenie telefonu do systemu informacyjno-rozrywkowego pojazdu. Dostępna będzie także bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Całości dopełnia najwyższej jakości system dźwiękowy Bose, zapewniając pasażerom wysokiej jakości wrażenia dźwiękowe. Pojawia się też nastrojowe oświetlenie LED zastosowane w obszarach stóp pasażera z przodu, wnękach drzwi i uchwytach drzwi przednich, a także w schowku pod konsolą środkową. Auto zostało także wyposażone w szereg systemów bezpieczeństwa.

Hyundai Bayon

i

Autor: Hyundai Hyundai Bayon

Dwa benzynowe silniki

Hyundai Bayon jest wprawiany w ruch jednym z dwóch silników, a napęd trafia na przednią oś. Podstawowy wolnossący silnik 4-cylindrowy 1.2 MPi o mocy 84 KM i 118 Nm został połączony z manualną skrzynią 5-biegową. Druga jednostka to motor 1.0 T-GD z cechujący się turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. W jednostce tej wykorzystanno unikalną technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai, która reguluje czas otwierania i zamykania zaworu w zależności od warunków jazdy. Technologia CVVD optymalizuje osiągi silnika, jednocześnie poprawiając oszczędność paliwa, co skutkuje zmniejszeniem emisji i oszczędnością paliwa.

Przeczytaj też: Nowy Hyundai Kona 2021 w salonach. CENNIK, wyposażenie, KONIEC z dieslem!

Silnik 3-cylindrowy 1.0 T-GDi legitymuje się mocą 100 KM i 172 Nm oraz jest łączny podstawowo z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a opcjonalnie z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Wersja ze skrzynią manualną od 0 do 100 km/h rozpędza się w 10,7 s, a z automatem w 11,7 s. Kierowca przy tym motorze ma do wyboru trzy tryby jazdy (Eco, Normal, Sport), aby zoptymalizować reakcję silnika i wydajność układu kierowniczego w zależności od warunków jazdy. Bayon to pierwszy SUV marki Hyundai wyposażony w funkcję międzygazu, wcześniej zarezerwowaną dla sportowych modeli Hyundaia. Funkcja synchronizuje silnik z wałem wyjściowym, umożliwiając płynniejsze lub bardziej sportowe redukcje biegów i będzie dostępna w połączeniu z 7DCT dla wszystkich trybów jazdy.

Ile będzie kosztować w Polsce Hyundai Bayon? Niestety ceny nowego crossovera nie zostały jeszcze podane.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki