BMW wraca do klasycznego logo! Ten emblemat dostaną konkretne modele

2021-11-26 14:47

Klasyczne logo BMW Motorsport powraca po latach. Kolorowy emblemat będzie oferowany na życzenie w nowych samochodach BMW M i modelach BMW z pakietem sportowym M. W ten sposób Niemcy świętują 50. rocznicę założenia BMW Motorsport GmbH, które z czasem zostało przekształcone w BMW M GmbH.

Ten kolorowy znak graficzny fanom marki BMW zdecydowanie kojarzy się z tradycją. Bawarczycy szykujący się do świętowania 50. rocznicy istnienia oddziału BMW M GmbH, która przypada dokładnie na dzień 24 maja 2022 r., prezentują plakietkę inspirowaną klasycznym logo BMW Motorsport. Takie logotypy będzie można zamówić do nowych samochodów BMW M lub modeli BMW wyposażonych w pakiet sportowy M (z datą produkcji od marca 2022 r.). Logotypy znajdą się z tyłu i z przodu oraz na dekielkach obręczy kół. Jako alternatywa dla konwencjonalnego logo BMW sygnalizuje ono pasję do wyścigów i korzeni marki BMW M. Zamówienia będą przyjmowane do końca stycznia 2022 roku.

Oprócz plakietek w roku jubileuszowym 2022 do wybranych modeli oferowanych będzie 50 kultowych lakierów BMW M o historycznym znaczeniu. Wyraziste kolory, takie jak żółty Dakar, ognisty pomarańczowy, fiolet Daytona, niebieski Macao, czerwień Imola czy mroźny niebieski Marina Bay, nawiązują do różnych epok w 50-letniej historii BMW M.

Logo BMW z przesuniętymi względem siebie półkolami w kolorze niebieskim, fioletowym i czerwonym zostało po raz pierwszy użyte w 1973 roku w samochodach wyścigowych założonej rok wcześniej firmy BMW Motorsport GmbH. Dopiero w 1978 r., wraz z debiutem BMW M1, pojawiły się trzy pochylone w prawo kolorowe paski przypominające literę M, które do dziś są znakiem firmowym o szczególnie wysokiej wartości rozpoznawczej i potencjale identyfikacji, także poza sceną sportów motorowych. Kolor niebieski oznacza BMW, czerwony symbolizuje wyścigi, a fioletowy wyraża związek między nimi. W międzyczasie fiolet ustąpił miejsca granatowi, a od 1993 r. BMW Motorsport GmbH działa pod nazwą BMW M GmbH. Nie zmieniło to jednak silnego oddziaływania symbolicznego marki i logo.

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE