Po zaciętej walce, elektryczny Jaguar wygrał rywalizację z konkurentami. W punktacji dziennikarzy zremisował z Alpine A110. W walce 1 na 1, francuskie coupe musiało jednak uznać wyższość niekonwencjonalnie napędzanego „kota”.
Trzecie miejsce według punktacji zajęła Kia Ceed. Deptała zwycięskiej dwójce po piętach, z wynikiem 247 punktów. Kolejne miejsce, a zarazem kolejny kompakt to Ford Focus (235 punktów). Na piątej pozycji uplasował się Citroen C5 Aircross (210 punktów). Stawkę zamknęły Peugeot 508 z wynikiem 192 punktów i Mercedes Klasy A, który uzyskał 116 punktów.
Jeździliśmy Samochodem Roku 2019! Zobacz test elektrycznego Jaguara I-Pace: KLIKNIJ
Jaguar I-Pace, którego testowaliśmy na torze Jastrząb, jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 400 KM. Przyspiesza do setki w 4,8 sekundy, a jego zasięg wynosi 470 km. Ten model otrzymał dotychczas 55 nagród na całym świecie, w tym niemieckiego, norweskiego i brytyjskiego plebiscytu Car of the Year, magazynu BBC TopGear „EV Roku” oraz nagrodę Green Car of the Year Award na rynku chińskim oraz nagrodę ECOBEST plebiscytu AUTOBEST.
i
Tytuł Car of The Year to najbardziej prestiżowa nagroda, o jaką walczą producenci samochodów w Europie. Pierwszym elektrycznym samochodem, jaki otrzymał to wyróżnienie był Nissan Leaf. Ubiegłorocznym zwycięzcą było Volvo XC40.