Dacia poważnie się zmienia! Poznajcie nowe logo i odświeżoną tożsamość marki

2021-06-18 10:06

Dacia, marka Grupy Renault pozycjonowana na rynku motoryzacyjnym jako budżetowa, oferująca rozsądnie skalkulowane samochody, właśnie zmienia się na naszych oczach. Rumuński producent wprowadza na rynek nowy i bardziej nowoczesny projekt logo wraz z odświeżoną tożsamością marki.

Od teraz nazwa Dacia jest pisana nowym fontem wielkimi literami, a nowy emblemat to po prostu złączone w symetryczny sposób wielkie litery DC. Oficjalnie wprowadzone nowe logo pojawiło się już przy okazji styczniowej prezentacji koncepcyjnej Dacii Bigster. W modelu tym DC znalazło się na podświetlanym grillu samochodu, tak jak wytłoczone w plastikach na nadwoziu napisy DACIA utrzymane w nowym foncie. Nowa czcionka jest dość niestandardowa i ma futurystyczny wygląd. Linie są geometryczne, litery uproszone, a zielony kolor khaki stanowiący od teraz podstawę kolorystyczną odmłodzonego brandu, jest ukłonem w stronę bliskości marki z naturą – szczególnie w przypadku modelu Duster.

Testowaliśmy: Prosta, powolna i elektryczna. Dacia Spring ma przewieźć z punktu A do B i nic więcej

Nowe logo ma jasno mówić o tożsamości marki. Uproszczony charakter znaku firmowego świadczy o tym, że Dacia koncentruje się na tym, co ważnie, bez zbędnego przekombinowania. Dacia już wystartowała z wprowadzaniem nowej tożsamości. Logotypy zostały pozmieniane na witrynach internetowych, pojawiły się na oficjalnych profilach w mediach społecznościowych i trafią na broszury informacyjne o produktach marki. Na początku 2022 r. rozpoczną się zmiany wizualne salonów dealerskich, a nowe logo i emblemat w drugiej połowie 2022 r. trafi do pierwszego pojazdu, który przy okazji będzie Dacią nowej generacji. Będzie to prawdopodobnie nowy SUV, którego zapowiada koncepcyjna Dacia Bigster.

Nowe logo Dacia

i

Autor: Dacia Dacia ma nowe logo

Dacia jest marką należącą do Grupy Renault. Działa w 44 krajach, głównie w Europie i w basenie Morza Śródziemnego. Marka, powstała w Rumunii w 1968 roku, została wykupiona przez Grupę Renault, która wraz z wprowadzeniem na rynek w 2004 roku modelu Logan nadała jej nową dynamikę. Dacia oferuje samochody o najlepszym stosunku wartości do ceny na rynku. Flagowe modele marki - Logan, Sandero i Duster - zapewniły jej spektakularny sukces handlowy. Do dnia dzisiejszego Dacia sprzedała ponad 7 milionów samochodów.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki