Debiutuje Jaguar F-Type po faceliftingu. Nowy kocur ma teraz jeszcze większy pazur - WIDEO, ZDJĘCIA

2019-12-03 21:22 Jan Guss-Gasiński

Jaguar Land Rover w ostatnich latach mocno skupiał się na rynku miejskich crossoverów i masywnych SUV-ów, jednak debiut nowego Jaguara F-Type to jasny sygnał, że brytyjski producent nie zapomniał, jak się buduje samochody sportowe. Poliftowa odsłona dwudrzwiowego kota prezentuje się świetnie, ale czy lepiej od poprzednika? Zdania są mocno podzielone.

Nowość od JLR wygląda zaskakująco znajomo, do czasu, gdy spojrzymy sportowemu coupe w oczy. Te są znacznie ostrzejsze i niczym nie przypominają tego, co zobaczyliśmy podczas prezentacji pierwszego Jaguara F-Type w 2012 roku na Paris Motor Show 2012. Wraz z przednimi reflektorami przemodelowany został także przedni zderzak, który zdobi znacznie większy grill o strukturze plastra miodu i dwa potężne wloty powietrza. Na skutek modernizacji pasa przedniego zmiany widoczne są również na długiej masce.

Sprawdź: TEST Jaguar I-Pace HSE AWD: kot na prąd

Tu powinienem postawić kropkę, ponieważ cała reszta zasadniczo pochodzi z poprzednika. Niewielkie zmiany można jeszcze dostrzec na tylnych lampach, które zachowały ten sam kształt, jednak inżynierowie zastosowali w pełni LED-owe podświetlenie. Drobiazgiem są także ozdobne wzory umieszczone w kloszach przednich i tylnych lamp, jakie producent po raz pierwszy umieścił w elektrycznym modelu I-Pace.

Wewnątrz klienci poczują się jak w domu, ponieważ kokpit prezentuje się niemal identycznie. Z nowości warto zwrócić uwagę na 12,3-calowy ekran, który zastąpił zegary analogiczne oraz wyświetlacz systemu Touch Pro na środku deski rozdzielczej. Nowy system posiada stałe połączenie z internetem, co oznacza, że w przyszłości będzie można go aktualizować bez konieczności odwiedzania serwisów. W dodatku jest kompatybilny z aplikacjami typu Apple CarPlay czy Android Auto.

Pod maską sportowego kocura znajdą się trzy benzynowe jednostki napędowe, począwszy od 2-litrowego silnika R4 o mocy 300 KM i 400 Nm, przez doładowane V6 o pojemności 3-litrów generujące 385 KM i 459 Nm momentu obrotowego, po 5-litrową, widlastą "ósemkę", która wystąpi w dwóch wariantach - 450 KM i 580 Nm oraz mocniejszym 575 KM i 700 Nm. Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy, gdyż na rynek Europejski 3-litrowe V6 już nigdy nie zawita. Do oferty polskich dealerów trafi jedynie silnik 4- oraz 8-cylindrowy w obydwu wariantach.

Zobacz: Do miasta I w teren? Z tymi autami to możliwe! Land Rover Discovery Sport vs. Jeep Cherokee - PORÓWNANIE, OPINIA

Wersja Silnik Moc Skrzynia Napęd 0-100 km/h Prędkość max.
F-Type 2.0 R4 300 KM & 400 Nm AT8 Quickshift Na tylne koła 5,6 s 250 km/h
F-Type 5.0 V8 450 KM & 580 Nm AT8 Quickshift Na tylne koła / AWD 4,6 s 285 km/h
F-Type R 5.0 V8 575 KM & 700 Nm AT8 Quickshift AWD 3,7 s 300 km/h
Jaguar F-Type Coupe (2021)
Autor: Jaguar Jaguar F-Type Coupe (2021)

Nowy F-TYPE jest rasowym samochodem sportowym Jaguara i wciąż wyznacza standardy pozytywnych doświadczeń dla kierowców oraz prawdziwie emocjonujących wrażeń z jazdy - sprawia, że każda podróż staje się niezwykła. Jego ponadczasowy wygląd jest bardziej stanowczy niż kiedykolwiek wcześniej, a technologie takie jak wirtualny zestaw wskaźników w wysokiej rozdzielczości pogłębiają wrażenie wnętrza skoncentrowanego na kierowcy, podczas gdy gama jednostek napędowych oferuje niezrównany wybór. Entuzjaści docenią doładowany V8 nowego F-TYPE’a R 575 KM, ulepszone podwozie i inteligentny napęd na wszystkie koła, które zapewniają naprawdę wyjątkową wydajność w każdych warunkach, zachowując przy tym przyczepność i użyteczność.

- Alan Volkaerts, dyrektor linii pojazdów, Jaguar F-TYPE

Egzemplarze z 5-litrowym V8 będą wyposażone w funkcje cichego rozruchu, która pozwoli żyć w zgodzie z naszymi sąsiadami. Pomoże w tym system elektrycznie sterowanych zaworów, które podczas rozruchu pozostaną w tym trybie zamknięte.

Nowy Jaguar F-Type powinien trafić do pierwszych salonów w przyszłym roku, jednak jego ceny na polskim rynku nie są jeszcze znane.

Najnowsze