Elektryczny Volkswagen ID.4 w polskiej ofercie. CENY wersji początkowych ID.4 1ST i ID.4 1ST Max

2020-10-08 9:10

Volkswagen rozbudowuje ofertę swoich w pełni elektrycznych pojazdów. Tym razem przyszedł czas na wprowadzenie na rynek Volkswagena ID.4, który jest drugim modelem z rodziny ID. Bezemisyjny pojazd w polskiej ofercie na początku pojawia się w wersji 1ST z ceną rozpoczynającą się od 202 390 zł. W roku 2021 do oferty dołączą tańsze odmiany oraz warianty z niższą pojemnością akumulatora, a także z mocniejszym silnikiem i napędem na 4 koła.

Volkswagen ID.4 tak samo, jak jego mniejszy brat ID.3, zbudowany jest na modułowej platformie podłogowej MEB przeznaczonej do budowy samochodów elektrycznych. Auto mierzy 4,58 m długości, bagażnik zmieści 543 litry ładunku, a poprzez złożenie oparć tylnych siedzeń przestrzeń przewozową można powiększyć do 1575 litrów. Pojazd z akumulatorem o pojemności 77 kWh, który pozwala na pokonanie do 520 km (wg WLTP), dostępny jest początkowo w dwóch wersjach: ID.4 1ST oraz ID.4 1ST Max. Oba pierwsze warianty oferowane są z silnikiem o mocy 204 KM, który współpracuje z 1-biegową przekładnią automatyczną. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,5 s.

Testowaliśmy: Czy Volkswagen ID.3 będzie w stanie zastąpić Golfa?

Liczba pojazdów w wersjach dostępnych w chwili rozpoczęcia sprzedaży jest limitowana do 27.000 egzemplarzy. Gdy zostaną one wyprzedane, w ofercie znajdą się modele z fabrycznie skonfigurowanym wyposażeniem. Identycznie jak w przypadku ID.3, zawierać ono będzie wszystkie elementy jakie cieszą się największą popularnością na rynku, pogrupowane w pakiety. Dzięki tym predefiniowanym pakietom, oferta modelu jest jeszcze prostsza, a fabryka w Zwickau może szybciej wyprodukować i dostarczyć klientowi wybrany egzemplarz.

Volkswagen ID.4 - cena w Polsce

wersja 1 ST 1ST Max
77 kWh 150kW/204KM 202 390 zł 243 990 zł

Volkswagen ID.4 - wyposażenie wersji 1ST

Wyposażenie wersji 1ST zawiera 20-calowe obręcze kół, wewnętrzny pakiet Style i przyciemniane tylne szyby. Przednie fotele oraz kierownica są podgrzewane, a o dodatkowy nastrój we wnętrzu dba oświetlenie Ambiente dostępne w 30 kolorach. Pedały z elementami ze stali nierdzewnej, wzorem pierwotnych wersji ID.3 mają naniesione wzory Play&Pause, a na kierownicy znajduje się logo „1ST”. Komfort podróżowania podnosi dwustrefowa klimatyzacja Climatronic oraz podgrzewana przednia szyba. Seryjne w wersji 1ST są także system nawigacyjny Discover Pro, cztery wejścia USB typu C oraz liczne systemy asystujące jak monitorujący przestrzeń przed pojazdem Front Assist, predykcyjny tempomat ACC, oraz asystent pasa ruchu Lane Assist. Standardowe wyposażenie uzupełnia pompa ciepła, a także system do montażu haka, dzięki któremu elektryczny SUV Volkswagena jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie 1.000 kg.

Sprawdź również: Elektryczny Volkswagen ID.3. - CENY w Polsce wersji ID.3. 1ST przygotowanej na start sprzedaży

Wyższa wersja 1ST Max w standardzie zawiera niemal wszystkie możliwe elementy wyposażenia. Są to m.in. matrycowe reflektory LED, tylne diodowe lampy w technologii 3D oraz 21-calowe obręcze kół. O jeszcze lepsze prowadzenie pojazdu dba progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i adaptacyjne zawieszenie DCC. Listwa pomiędzy reflektorami oraz zagłębienia klamek są podświetlane diodami LED. Wnętrze zawiera: elektrycznie regulowane fotele, szklany panoramiczny dach, dźwiękochłonne szyby, 3-strefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie podnoszoną i opuszczaną pokrywę bagażnika z systemem bezdotykowej obsługi „Easy Open&Close”. Wyposażenie z zakresu multimediów uzupełnia tu wyświetlacz head-up działający w technologii rozszerzonej rzeczywistości, 12-calowy ekran systemu infotainment i instalacja telefoniczna z funkcją bezprzewodowego ładowania. O najwyższy poziom wsparcia kierowcy dbają systemy asystujące Travel Assist, Side Assist oraz Emergency Assist.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki