Hybrydowa Honda HR-V e:HEV - zobacz nowość w szczegółach na WIDEO

2021-03-26 12:00

Hybrydowa Honda HR-V e:HEV odsłania swoje szczegóły i delete w nowym materiale wideo. Ten kompaktowy SUV, który już w standardzie będzie sprzedawany z dwusilnikowym hybrydowym układem napędowym e:HEV, pojawi się w europejskiej sprzedaży pod koniec 2021 roku.

Honda HR-V to kolejny pojazd w gamie modelowej Hondy, który otrzymał emblemat e:HEV (gdzie „e:” oznacza elektryfikację, a „HEV” – technologię hybrydową opartą na zasilaniu energią elektryczną). To trzeci hybrydowy samochód po odświeżonym CR-V i nowym Jazzie. W tym zelektryfikowanym modelu rozmieszczenie podzespołów układu napędowego oraz centralna lokalizacja zbiornika paliwa, odegrały kluczową rolę w zwiększeniu przestrzeni w kabinie i poprawie komfortu podróżowania czterech dorosłych osób. Zaawansowana konstrukcja i najnowsze technologie wpłynęły na zwiększenie wszechstronności wnętrza, a także poprawę jego ergonomii. Producent chwali się, że auto legitymuje się wiodącą w swoim segmencie wielkością wnętrza.

Testowaliśmy: Pali niewiarygodnie mało! Hybrydowa Honda Jazz Crosstar jest oszczędna i praktyczna - TEST, OPINIA

Kabina pasażerska została wykończona nowoczesnymi tkaninami i miękkimi w dotyku materiałami. Estetyka jest nowoczesna i minimalistyczna. Uwagę zwraca nowy układ wentylacji kabiny z nawiewami w kształcie litery L, umieszczonymi w górnych sekcjach deski rozdzielczej. Poczucie świetnej ergonomii dają zachowane pokrętła i przełączniki systemów audio i wentylacji. Natychmiast rozpoznawalne elementy sterujące zapewniają bezpieczną i intuicyjną obsługę. W HR-V e:HEV udało się zachować wyjątkowo funkcjonalny system składania tylnych siedzeń Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

Honda HR-V E:HEV

i

Autor: Honda Hybrydowa Honda HR-V

Honda HR-V e:HEV wyróżnia się sylwetką typową dla modeli segmentu SUV, stylistycznie nawiązującą do kompaktowego coupe. W wyglądzie zewnętrznym uwagę przykuwa odważnie nakreślona osłona chłodnicy, wtapiająca nie wraz z reflektorami w błotniki. Wydłużona została maska, a boki są bardziej pionowe. Od przednich lamp aż do tylnych przeciągnięto przez nadwozie pionową linię. Dzięki tym zabiegom uzyskano dodatkową przestrzeń we wnętrzu samochodu. Tylne światła zostały połączone świetlną listwą, przebiegającą przez całą klapę kufra. Okna zaprojektowano w taki sposób, by przepuszczały jak najwięcej światła. Niebieskie logotypy marki Honda informują z daleka, że samochód jest hybrydą.

Honda HR-V E:HEV

i

Autor: Honda Hybrydowa Honda HR-V

Zobacz też: Wygląd uroczej pandy i rybki w kabinie! Elektryczna Honda e - TEST, OPINIA, WIDEO

Honda na razie nie podała jeszcze szczegółów na temat układu hybrydowego. Należy się jednak spodziewać, że będzie to rozwiązanie znane już z modelu Jazz. W pojeździe klasy B układ to połączenie benzynowego silnika 1.5 pracującego w cyklu Atkinsona z dwoma motorami elektrycznymi. Jeden jest zintegrowany z silnikiem spalinowym i pełni rolę generatora prądu (energia elektryczna jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym), a drugi silnik napędza koła. Cały system może pracować w trybie elektrycznym, hybrydowym lub tylko spalinowym. Na oficjalną informację o szczegółach napędu i osiągach Hondy HR-V e:HEV musimy poczekać.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki