Karol Kłos i Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition

i

Autor: Robert Mularczyk Karol Kłos jeździ sportową Toyotą

Karol Kłos nie wymięka! Najpierw pupka - tak wciska się do sportowej bryki. Czym teraz jeździ siatkarz?

2021-07-16 10:29

Karol Kłos, legenda bełchatowskiej siatkówki i utytułowany zawodnik polskiej reprezentacji, sprawił sobie niesamowitą sportową brykę. Siatkarz od 12 lat związany zawodowo z PGE Skrą Bełchatów, w prywatnym życiu pasjonuje się motoryzacją i obok ciekawych samochodów nigdy nie przechodzi obojętnie. Aktualnie Kłos siada za kierownicą wyjątkowej maszyny, do której niestety nie jest łatwo mu się wcisnąć.

Karol Kłos to bardzo dobrze znana postać w świecie polskiego sportu. Utytułowany siatkarz prywatnie jest fanem sportowych samochodów, ale ze względu na swój wzrost mierzący nieco ponad 2 metry, zmieszczenie się do supersportowych aut marzeń jest mocno problematyczne. Są jednak na rynku sportowe auta, które choć nie grzeszą ilością miejsca w kabinie, zostały zaprojektowane tak, aby pomieścić we wnętrzu nawet 2-metrowca. Takim wozem jest Toyota GR Supra (ZOBACZ NASZ TEST), do której z powodzeniem udaje się wsiąść Karolowi Kłosowi. Sportowiec ma na to swój sposób - najpierw idzie pupka, a potem już jakoś leci. Egzemplarz, którym jeździ siatkarski gwiazdor jest mocno limitowany - to Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition. Czym się wyróżnia?

Toyota GR Supra Jarama Racetrack Edition cechuje się unikalnymi elementami stylistycznymi oraz bogatym wyposażeniem standardowym. Do europejskich klientów trafi tylko 90 egzemplarzy, a pula ta jasno nawiązuje do wewnętrznego kodu modelowego A90. Nazwa wersji specjalnej pochodzi od słynnego hiszpańskiego toru wyścigowego Jarama, gdzie GR Supra była po raz pierwszy testowana przez przedstawicieli mediów (zobacz tutaj). Auto napędza silnik 3.0 litra R6 z turbodoładowaniem o mocy 340 KM i 500 Nm. Motor został sparowany z 8-stopniową skrzynią biegów przekazującą moc na tylną oś wyposażoną w mechanizm różnicowy. Gdy zostanie uruchomiona funkcja Launch Control, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,3 sekundy! Zawieszenie jest adaptacyjne, układ kierowniczy został sportowo zestrojony.

Nie przegap: Japończycy nie zapomnieli jak robi się sportowe auta! Tak zmieniła się Toyota Supra - TEST WIDEO

Auto z zewnątrz wyróżnia się m.in. lakierem Horizon Blue. We wnętrzu jest tabliczka z włókna węglowego na desce rozdzielczej z numerem produkcyjnym oraz mapą toru Jarama. Czarna tapicerka z Alcantary poprzeszywana jest niebieską nicią, a podgrzewane fotele są elektrycznie regulowane i mają pamięć ustawień. Do wyposażenia standardowego należą rozbudowane multimedia czy pakiet Supra Safety+, który zawiera bogaty zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego. Za nową Toyotę GR Suprę z silnikiem 3.0 R6 trzeba zapłacić w Polsce minimum 315 tys. zł.

WIDEO - tak Karol Kłos wsiada do GR Supry

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki