Łada e-Largus

i

Autor: materiały prasowe Łada e-Largus

Cud techniki

Nadchodzi pierwsza elektryczna Łada. Rosyjska motoryzacja wstaje z kolan i upada na twarz

2022-08-10 9:59

Rosyjski przemysł motoryzacyjny nie daje sobie rady z produkcją aut wyposażonych w ABS i poduszki powietrzne, ale AwtoWAZ nie spuszcza z tonu i prezentuje koncept elektrycznego kombi. Znajome kształty zdradzają, że studyjny pojazd nie ma nic wspólnego z "nowym" samochodem.

Nadchodzi elektryczna Łada. W chwili premiery ma prawie 20 lat

Elektryczna Łada e-Largus ma być pierwszym seryjnie produkowanym elektrykiem koncernu AwtoWAZ, który po agresji Rosji na Ukrainę rozstał się z Renault. Nietrudno się domyślić, że bez francuskiego giganta, rosyjski przemysł motoryzacyjny praktycznie nie istnieje. Nowe auta wyjeżdżają z fabryki bez ABS i poduszek powietrznych, ale Rosjanie i tak starają się stwarzać pozory prężnej działalności, m.in. prezentując koncepcyjne auto elektryczne.

Łada e-Largus wygląda znajomo

Samochód, który widzimy na zdjęciu to nic innego jak 20-letnia Dacia Logan MCV, z elektrycznym napędem. Samochód znany jako Largus jest produkowany już od dłuższego czasu. Na potrzeby elektryfikacji, Rosjanie postanowili wyposażyć ją w elektryczny silnik i baterię, która ma zapewnić kilkaset kilometrów zasięgu. Nieoficjalne informacje mówią o zasięgu 400 km i zapewne nieprędko przekonamy się, czy te dane można włożyć między bajki. Do ewentualnej premiery jest jeszcze daleko. 

Łada e-Largus - koncept

i

Autor: materiały prasowe Łada e-Largus - koncept

Łada e-Largus ma być dostępna jako furgon i kombi

Elektryczna Łada ma być dostępna w wersjach furgon i kombi, w odmianach 5 i 7-osobowych. Odważne deklaracje, jak na producenta, który produkuje obecnie auta bez udogodnień i elementów wyposażenia znanych przemysłowi motoryzacyjnemu od ponad 30 lat. Kiedy ma zadebiutować elektryczna Łada, będąca przebraną, pełnoletnią Dacią?

Łada e-Largus - kiedy rynkowy debiut?

AwtoWAZ twierdzi, że jeżdżące prototypy będą gotowe w 2023 roku, a produkcja ruszy w 2024. Oczywiście - wszystko z pewnością pójdzie jak po maśle, podzespołów nie zabraknie, a dostawy będą szły pełną parą. Tak przynajmniej zakładają plany producenta, który po rozstaniu z Renault musi zadowolić się wytwarzaniem przestarzałych konstrukcji. 

Sonda
Czy rozważasz zakup auta elektrycznego?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki