2022 BMW serii 2 Coupe

i

Autor: BMW Nowe BMW serii 2 Coupe podczas testów

Nowe BMW serii 2 Coupe zachowało sześć cylindrów i będzie latać bokami

2021-05-17 13:34

Zupełnie nowa generacja BMW serii 2 Coupe jest już w końcowej fazie przygotowań do seryjnej produkcji. Dwudrzwiowy model dzięki zachowaniu napędu na tylne koła i mocnego sześciocylindrowego silnika, będzie gwarancją sportowych i emocjonujących wrażeń z jazdy.

Nowe BMW serii 2 Coupe, którego produkcja rozpocznie się późnym latem 2021 roku, zostało bezkompromisowo zaprojektowane z myślą o sportowej radości z jazdy. Auto opracowano na platformie, z której korzysta BMW serii 3. Dzięki temu udało się zachować to co użytkownicy 2-ki cenią sobie najbardziej - napęd na tylną oś oraz 6-cylindrowy silnik. Nowa seria 2 Coupe dostępna będzie także z napędem xDrive. Poza tym samochód ten według zapowiedzi producenta będzie legitymować się wyjątkowo sztywną karoserią i układem jezdnym zaprojektowanym pod kątem zwinności i dynamiki. Precyzja prowadzenia ma spełnić potrzeby szczególnie wymagających klientów szukających sportowego charakteru w kompaktowym samochodzie klasy premium.

Przeczytaj też: Złodzieje mieli pecha. Dwa kradzione BMW X1 odnalazły się jeden po drugim

W procesie rozwojowym nowego BMW serii 2 Coupe ostatecznym egzaminem dojrzałości zawieszenia, resorowania i amortyzacji, układu kierowniczego i hamulcowego są jazdy testowe i przygotowawcze na Pętli Północnej toru Nurburgring. Testy tego auta także są prowadzone na publicznych drogach krajowych w okolicach Monachium oraz w ośrodku testowym BMW Group w Maisach.

Napęd na cztery koła

BMW podgrzewając atmosferę wokół samochodu oficjalnie poinformowało o jednej konkretnej wersji, która będzie wzbudzać emocje. Mowa o BMW M240i xDrive Coupe. Taka odmiana zostanie wyposażona w mocny, 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy BMW TwinPower Turbo o mocy 374 KM. Motor ten będzie połączony z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic i inteligentnym napędem na wszystkie koła BMW xDrive oraz sportowym mechanizmem różnicowym M tylnej osi. Odpowiedni dozowany rozdział napędu pomiędzy tylnymi kołami umożliwi znacznie większe przyspieszenia poprzeczne, a także wyraźny wzrost dynamiki podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu.

Zobacz: Nowe BMW M3 i M4 teraz potrafią więcej. Sportowe modele debiutują z napędem M xDrive

Niezależnie od silnika wszystkie warianty modelowe nowego BMW serii 2 Coupe otrzymają niezwykle sztywną strukturę karoserii. BMW informuje, że statyczna sztywność skrętna została zwiększona o około 12 procent w stosunku do poprzedniego modelu, między innymi dzięki zastosowaniu wzmocnień w tylnej części pojazdu, co przyczynia się do wyjątkowo wysokiej zwinności. Ponadto koncepcja pojazdu konsekwentnie nastawiona na dynamikę jazdy obejmuje znacznie zwiększony rozstaw kół na przedniej i tylnej osi, co skutecznie redukuje przechyły nadwozia i wahania obciążeń kół przy sportowym pokonywaniu zakrętów.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki